شرکت تولیدی آسیا چوب با سرمایه بخش خصوصی در زمینه مبلمان و دکوراسیون داخلی فعالیت خود را آغاز کرده است . این شرکت با هدف تولید و ارائه خدمات مهندسی شده و با توجه به بهره گیری از مدیران متخصص و با تجربه در صنعت چوب و فلز، اساتید برتر و خبره دانشگاهی در صنعت چوب و مبلمان، کارشناسان مرتبط و کاربلد و هم چنین با مطالعه و انجام تحقیقات مداوم دست به شناخت نیاز مشتریان و خلاء بازار در این حوزه زده است.

بالا
پارتیشن تک جداره

پارتیشن تک جداره و دو جداره

پار تیشن تک جداره و دو جداره را می‌توان از یک متریال یکسان یا با ترکیب چند متریال متنوع ساخت. اما اصلی ترین تفاوت این دو پارتیشن با هم در تعداد جداره ها و ضخامت آن‌هاست.

کاربرد اصلی این محصولات برای جداسازی و تقسیم بندی فضاهاست. برای شناخت بهتر این دو محصول در ادامه به بررسی دقیق تر آن‌ها می‌پردازیم.

پارتیشن تک جداره

پارتیشن تک جداره با متریال‌های مختلفی چون ام دی اف، چوب، شیشه و آلومینیوم ساخته می‌شود که می‌توان در ساخت آن‌ها از دو یا چند متریال نیز استفاده نمود.

  1. پارتیشن تک جداره ام دی اف با فریم آلومینیوم

این محصول با قدمت ترین نوع پارتیشن است که برای ساخت آن از کلاف آلومینیوم 4 در 4 برای بدنه و درب‌ها استفاده می‌گردد. در بدنه این محصول از ام دی اف یا ورق ملامینه با ضخامت 6 میلیمتر استفاده می‌گردد. بخش پنجره‌های آن با شیشه‌های به ضخامت 4 میل پوشش داده می‌شود.

شیشه هایی که قابلیت استفاده در این نوع از پارتیشن را دارند در ضخامت 4 و 6 میل هستند و انواع مات و شفاف در بازار موجود هستند.

  • پارتیشن تک جداره تمام ام دی اف

این مدل از پارتیشن‌های تک جداره، ارزان، زیبا، با کیفیت و با استحکام هستند. در این پارتیشن نیازی به استفاده از آلومینیوم نیست به همین دلیل هزینه اجرای آن به صرفه تر خواهد بود. برای ساخت درب، فریم پنجره‌ها، کلاف و بدنه از ام دی اف 16 میل استفاده می‌گردد.

به طور کلی مدل تک جداره در مقایسه با مدل دو جداره عایق صوتی کمتری دارد و هدر رفت انرژی آن بالاتر است. همچنین استحکام و دوام پارتیشن‌های تک جداره نسبت به دو جداره کمتر است و عمر کوتاه‌تری دارند.

شیشه‌های قابل استفاده در این محصول در انواع مات، ساده و یا ترکیب مات و ساده هستند. سایز پنجره ها متناسب با کاربرد و سلیقه کارفرما انتخاب می‌گردد.

  • پارتیشن تک جداره شیشه‌ای یا فریم لس

پارتیشن شیشه‌ای تک جداره با شیشه‌های سکوریت به ضخامت 10 میل با فریم‌های آلومینیوم نازک نگه داشته می‌شوند. ضخامت شیشه‌های سکوریت استفاده شده در مدل دو جداره بیشتر از مدل تک جداره است.

شیشه‌های مورد استفاده در این پارتیشن‌ها می‌تواند از انواع ساده، طرح‌دار و یا سند بلاست سکوریت باشد. درب‌های این پارتیشن نیز شیشه‌ای است. برای افزایش حریم خصوصی استفاده از پرده‌های کرکره‌ای توصیه می‌گردد. نظافت آن‌ها باید مورد توجه باشد زیرا شیشه گرد و غبار و کثیفی را بیشتر نمایان می‌کند.

پارتیشن دو جداره

اصلی ترین تفاوت مدل دو جداره و تک جداره در ضخامت بیشتر آن، هزینه بالاتر، استحکام و زیبایی بالاتر و طول عمر بیشتر و نیاز به رگلاژ دوره ای کمتر است.

با دید بلند مدت، مدل دو جداره با اینکه قیمت بالاتری دارد اما هزینه‌های جانبی کمتری را خواهد داشت که برای استفاده طولانی مدت گزینه مناسب تری است. ضخامت این مدل‌ها بسته به نوع آن‌ها بین 9 تا 13 سانت است.

  1. پارتیشن تمام ام دی اف دو جداره

پارتیشن دو جداره ام دی اف یکی از پرکاربردترین، محکم ترین و زیباترین پارتیشن‌هاست.

این پارتیشن‌ها با استفاده از ورق 16 میل ساخته می‌شوند و با توجه به تنوع رنگی که دارند می‌توانند متناسب با دکوراسیون انتخاب و اجرا گردند.

  • پارتیشن دو جداره شیشه ای

پارتیشن شیشه ای دو جداره با شیشه‌های سکوریت 6 میل ساخته شده که در هر فریم دو شیشه روبروی هم قرار می‌گیرند که ضخامت مجموع آن به 12 میل میرسد. با افزایش جداره استحکام پارتیشن افزایش میابد و موجب می‌گردد که بتوان ارتفاع آن را بلندتر گرفت.

مزایای پارتیشن شیشه‌ای تک جداره و دو جداره

پارتیشن‌های شیشه ای تک جداره زیبایی ظاهری و ظرافت ویژه‌ای دارند. این پارتیشن‌ها وزن کمتری نسبت به پارتیشن‌های تک جداره دارند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مدل دو جداره نسبت به تک جداره امکان نصب کرکره در فضای خالی بین دو شیشه است که در دو نوع دستی و برقی در بازار موجود می‌باشد. این نوع از پارتیشن برای فضاهای اداری و شلوغ انتخاب مناسبی هستند.

معایب پارتیشن شیشه‌ای تک جداره و دو جداره

در نوع دو جداره سر و صدا و حرارت کمتر از نوع تک جداره منتقل می‌گردد و نوعی عایق صوت و حرارت محسوب می‌شود.

در پارتیشن تک جداره امکان نصب پرده کرکره‌ای وجود ندارد. ولی در نوع دو جداره کرکره ها بین فضای دو شیشه قرار گرفته و فضا را شخصی تر می‌کند. نوع دو جداره هزینه نهایی بالاتری نسبت به نوع تک جداره دارد.

سخن آخر

امروزه استفاده از پارتیشن در فضاهای مسکونی و اداری طرفداران زیادی پیدا کرده است و یک راهکار ساده برای ارتقا زیبایی فضا و همچنین تفکیک و تقسیم فضاهای مختلف است.

برای سفارش انواع پارتیشن دو جداره و تک جداره با ما در ارتباط باشید. آسیاچوب با یک دهه تخصص در زمینه پارتیشن و مبلمان اداری، فضای اداری و خانه شما را مدرن تر و جذاب تر می‌کند.