شرکت تولیدی آسیا چوب با سرمایه بخش خصوصی در زمینه مبلمان و دکوراسیون داخلی فعالیت خود را آغاز کرده است . این شرکت با هدف تولید و ارائه خدمات مهندسی شده و با توجه به بهره گیری از مدیران متخصص و با تجربه در صنعت چوب و فلز، اساتید برتر و خبره دانشگاهی در صنعت چوب و مبلمان، کارشناسان مرتبط و کاربلد و هم چنین با مطالعه و انجام تحقیقات مداوم دست به شناخت نیاز مشتریان و خلاء بازار در این حوزه زده است.

بالا
کابینت ممبران

همه چیز در مورد کابینت ممبران

کابینت ممبران امروزه به دلیل نوع سبک آن که تلفیقی از سبک مدرن و کلاسیک می‌باشد مورد استقبال قرار گرفته است. این نوع کابینت‌ها که به کابینت‌های وکیوم نیز معروفند با متریال‌های مختلفی چون چوب و یا روکش چوب ساخته و اجرا می‌گردند که تنوع رنگ و طرح بالایی دارند.

از آنجایی که طراحی دکوراسیون آشپزخانه تاثیر بسزایی در خانه دارد، انتخاب کابینتی مناسب امری حائز اهمیت است.

ممبران در واقع یک روکش پلاستیکی از جنس وینیل است که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف قابل تولید می‌باشد که با توجه به نیاز و سلیقه انتخاب می‌شوند. این نوع از کابینت با نام‌هایی چون ممبران، pvc و یا کابینت وکیوم نیز شناخته می‌شوند.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد آن با سایر کابینت‌ها درب‌های طراحی شده آن است. گل‌های منبت کاری ده، ستون، تاج و زیر چراغ از دیگر المان‌های کابینت ممبران می‌باشد.

متریال کابینت ممبران:

این نوع از کابینت‌ها از جنس MDF خام بوده که توسط روکش‌هایی مانند PVC ویکوم می‌گردند. طراحی روی درب‌ها با توجه به سلیقه و خواسته کارفرما با دستگاه CNC انجام می‌شود.

کابینت ممبران امکان طراحی و اجرا در دو سبک مدرن و کلاسیک را دارند. سبک کلاسیک از طرح‌های خاص و ویژه‌ای تشکیل می‌شود اما سبک مدرن بدون هیچ طرح خاصی و تنها با رنگ‌های مات و براق اجرا می‌شوند.

خصوصیات کابینت ممبران:

مهم‌ترین ویژگی‌های کابینت ممبران به شرح زیر است:

  • هزینه این نوع از کابینت نسبتا مقرون به صرفه بوده و با توجه به میزان شلوغی و پر کاری آن هزینه هایی متفاوت خواهد بود.
  • سبک ممبران به دلیل تنوع بالا در طرح و رنگ طیف وسیعی از سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد.
  • در مقابل رطوبت دوام بالایی دارد که این امر به دلیل استفاده از روکش PVC در آن‌هاست.
  • به دلیل استفاده از مواد پلاستیکی در تولید این کابینت، تجدید ناپذیر بوده و امکان آسیب رساندن به محیط زیست را دارند.
  • نگهداری و تمیز کردن کابیینت ممبران نسبت به سایر کابینت‌ها بهتر و راحت تر می‌باشد.
  • از آنجایی که در سایر وسایل خانه مانند مبل و میز و سرویس خواب و … نیز از ممبران استفاده می‌شود، می‌توان به راحتی آن‌ها را با کابینت خود ست کرد.

رنگ مناسب کابینت ممبران:

مهم‌ترین مرحله در طراحی کابینت ممبران انتخاب رنگ و ترکیب رنگی مناسب ی‌باشد. با توجه به اینکه قسمت اعظم دکوراسیون آشپزخانه را کابینت‌ها تشکیل می‌دهند، انتخاب رنگ مناسب موجب جلوه بصری و زیبایی محیط می‌شود.

می‌توان با توجه به نیاز آشپزخانه و دکوراسیون مد نظر از ترکیب رنگ‌های متنوعی استفاده نمود. رنگ‌هایی که برای ترکیب رنگی در کابینت ممبران مرسوم هستند رنگ‌های روشن مانند کرم، صدفی، طوسی، فیلی و … هستند.

معایب کابینت ممبران:

کابینت‌های ممبران با محدودیت‌هایی مواجه هستند که مهم‌ترین آن‌ها را در ادامه بررسی می‌کنیم.

  • امکان استفاده از طرح‌هایی با ظرافت زیاد در این نوع از کابینت وجود ندارد. زیرا نمی‌توان آن‌ها را وکیوم کرد و همچنین دوام کمتری دارند.
  • طرح‌های اجرا شده بر روی درب و قسمت‌های مختلف کابینت ممبران باید با استفاده از چسب‌های محکم  با کیفیت نصب گردند که به مرور زمان از بین نروند.
  • برای رسیدن به نتیجه مطلوب و قابل قبول، طراححی و اجای این کار باید توسط افراد با تجربه و متخصص انجام شود.
  • اگر این کابینت در معرض تابش مستقیم خورشید باشد دچار رنگ پریدگی و حتی از بین رفتن قدرت چسبندگی آن می‌شود.
  • مقاومت این کابینت در برابر اجسامک تیز و برنده کم می‌باشد.

با توجه به آنچه ذکر شد باید بهترین و مناسب‌ترین نمونه را با دکوراسیون فضا انتخاب نمود که این امر نیز با بهره گیری از نظر متخصصان و کارشناسان حرفه‌ای ما در آسیا چوب به دستیابی به نتیجه مد نظر می‌انجامد.

تفاوت کابینت ممبران و مدرن:

مهم‌ترین تفاوت‌های کابینت ممبران و مدرن را ادامه این مقاله بررسی می‌کنیم.

  • نوع طراحی این دو سبک از کابینت‌ها اولین و مهم‌ترین تفاوت آن‌ها با هم است. در ساخت کابینت ممبران از ابزارها و طرح‌های ویژه‌ای استفاده می‌شود. در صورتی که کابینت‌های مدرن اغلب دارای طراحی ساده و یکنواخت می‌باشند.
  • کابینت ممبران قفسه‌های و ویترین‌های زیادی دارد. اما کابینت مدرن با سادگی بیشتر و تعداد قفسه و طبقه محدود تری ساخته می‌شود.
  • عموما کابینت ممبران دارای نور مرکزی است و کابینت مدرن با نورپردازی به سبک‌های مختلف اجرا می‌شود.
  • برای استفاده از کابینت ممبران نیازمند فضایی بزرگ‌تر با سقف‌های بلندتر هستیم. اما کابینت مدرن را در آشپزخانه‌هایی با متراژ کوچکتر نیز می‌توان اجرا نمود.

قیمت کابینت ممبران:

عواملی متعددی در تعیین قیمت نهایی کابینت ممبران تاثیرگذارند. میزان ظرافت، نوع طرح، ستون‌ها، متراژ کابینت مورد نیاز، نوع رنگ و کیفیت مواد اولیه، یراق الات و … موثر هستند.

اصول طراحی کابینت ممبران:

در طراحی کابینت به سبک ممبران 4 اصل مهم و اساسی باید مورد توجه قرار گیرد که در ادامه به بیان آن‌ها می‌پردازیم

1- طراحی جزئیات ریز و جذاب:

در طراحی کابینت ممبران به دلیل اینکه به دنبال القای شکوه و عظمت وظرافت هستیم، استفاده از جزئیات ریز و درشت الزامی است. سر ستون‌ها، دستگیره‌های هماهنگ با سبک کابینت‌ها از مولفه‌های مهم در طراحی کابینت آشپزخانه کلاسیک می‌باشد.

منبت کاری‌ها و شیشه‌های مشبک نمای کلی کابینت ممبران را ایجاد می‌کنند.

2- رعایت تقارن:

از آنجایی که مغز انسان به صورت طبیعی به دنبال تقارن و هماهنگی است، پس علت محبوبیت کابینت ممبران نیز می‌تواند همین موضوع باشد.

3- طراحی قاب و چارچوب:

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کابینت کلاسیک ممبران طرح‌های قابدار آن می‌باشد. با طراحی قاب برای هر وسیله و اپلاینسی باکس و چارچوب مشخصی ایجاد می‌شود. با این کار تقریبا فضاهای مرده از بین رفته و از هر فضایی می‌توان استفاده نمود.

4- هماهنگی رنگ‌ها و طرح‌های متنوع:

در کابینت ممبران می‌توان از طیف‌های رنگی مختلف بهره برد. البته باید بدانیم که رنگ سفید از پر طرفدارترین رنگ‌هاست.

سخن آخر:

در این مقاله در تلاش بودیم تا شما را با کابینت ممبران، اصول طراحی و مزایا و معایب مربوط به آن آشنا کنیم تا اگر قصد بازسازی آشپزخانه خود را دارید با دانش بیشتری دست به تصمیم گیری بزنید.

شرکت آسیا چوب با سال‌ها تجربه در زمینه طراحی، تولید و اجرای انواع کابینت آشپزخانه و کابینت ممبران با کاشناسان و طراحان حرفه‌ای و متخصص خود در این زمینه می‌تواند راهنما و مشاور خوبی برای شما باشد. تنها کافیست با شماره‌های ما در تماس باشید.