شرکت تولیدی آسیا چوب با سرمایه بخش خصوصی در زمینه مبلمان و دکوراسیون داخلی فعالیت خود را آغاز کرده است . این شرکت با هدف تولید و ارائه خدمات مهندسی شده و با توجه به بهره گیری از مدیران متخصص و با تجربه در صنعت چوب و فلز، اساتید برتر و خبره دانشگاهی در صنعت چوب و مبلمان، کارشناسان مرتبط و کاربلد و هم چنین با مطالعه و انجام تحقیقات مداوم دست به شناخت نیاز مشتریان و خلاء بازار در این حوزه زده است.

بالا
اتاق مدیریت

ویژگی اتاق مدیریت

اتاق مدیریت اصلی‌ترین بخش هر فضای اداری و سازمان رسمی می‌باشد که نقش موثری در پیشبرد اهداف مجموعه بر عهده دارد. به همین دلیل دیزاین و طراحی این اتاق‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است و باید دارای کیفیت بالایی نیز باشد.

این اتاق‌ها با تجهیزات و لوازم کاربردی متعددی دکور می‌شوند که هر یک از این لوازم طراحی ویژه خود را دارند و در بخش‌های مختلف اتاق مدیریت قرار می‌گیرند. استفاده از مبلمان رسمی و اداری در این فضا، از اهمیت بالایی برخوردار است که سبک آن‌هخا و نحوه چیدمانشان بر اساس سبک دکوراسیون فضا انتخاب می‌گردند.

 دلایل اهمیت دکوراسیون اتاق مدیریت:

فضای دفتر مخصوص به مدیر نقشی مهم و کلیدی در تصمیم‌گیری‌های مهم مجموعه بر عهده دارد. در این اتاق عموما افراد مهمی رفت و آمد دارند که طرف قرارداد سازمان یا افرادی برای پیشبرد بهتر اهداف مجموعه هستند. پس از آنجایی که مهم‌ترین اتفاقات هر دفتر در فضای اتاق مدیریت رخ می‌دهد توجه به رسمیت و زیبایی دیزاین اتاق مدیر امری حائز اهمیت است.

المان‌های مهمی که در طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت مورد توجه مهندسین و طراحان قرار می‌گیرد مواردی چون رنگ مناسب، اجزا و اکسسوری‌های رسمی و خاص، نورپردازی مناسب فضا و غیره هستند که هر یک از آن‌ها باید با ظرافت و دقت بالایی انتخاب و اجرا شوند. این المان‌ها نه تنها به خلق فضایی زیبا و اصولی منجر می‌شود بلکه بر احوالات افرادی که به این فضا وارد می‌شوند نیز تاثیر می‌گذارد. آگاهی به روانشناسی رنگ‌ها در رسیدن به این امر یاری دهنده است.

نقش رنگ در طراحی اتاق مدیریت:

رنگ المان‌هایی چون میز، صندلی، کمد و سایر لوازم به کار رفته در این فضا باید بر اساس رنگ بندی اصولی انتخاب شود. به عنوان مثال استفاده از رنگ‌های روشن در این فضا یکی از ارکان اساسی طراحی است. استفاده از این رنگ‌ها در  اتاق مدیریت موجب القای حس اعتماد به نفس به مراجعین می‌شود که این امر موجب تصمیم گیری ساده‌تر آن‌ها می‌شود. رنگ‌های روشن احساس امنیت و آرامش را نیز به افراد می‌دهد.

نقش مبلمان در اتاق مدیریت:

مبلمان و سایر تجهیزات اداری در نظر گرفته شده برای اتاق مدیریت باید با دقت و دانش انتخاب گردد. همانگونه که در هر فضایی انتخاب مبلمان مناسب نقش موثری در زیبایی محیط دارد، در اتاق مدیریت نیز همین گونه است.

در صورتی که فضای کار ابعاد کمی دارد، بهتر است محل برگزاری جلسات با اتاق مدیر یکی شود تا در استفاده از فضا صرفه جویی شود. اما در صورتی که فضای بیشتری در دسترس باشد برای طراحی و چیدمان می‌توان راحت‌تر عمل کرد.

نکته مهم در اتاق‌های مدیریت استاندارد این است که باید مبلمان مخصوص به مهمان نیز در آن‌ها در نظر گرفته شود تا حس احترام به مراجعه کننده القا شود.

نورپردازی در اتاق مدیریت:

لوستر اداری یکی از تجهیزات مورد نیاز و ضروری اتاق مدیریت می‌باشد که باید با دقت و توجه ویژه‌ای انتخاب گردد. اهمیت نور پردازی در محیط‌های اداری بیشتر از محیط‌های غیر رسمی به چشم می‌خورد. زیرا همانطور که پیش تر گفته شد، در این اتاق فعالیت‌های مهمی صورت می‌گیرد.

استفاده از نور و چراغ‌های متنوع در اتاق مدیریت باید به نحوی باشد که چشم را خسته نکند و راندمان کاری را کاهش ندهد. پس باید به تنظیم دقیق نورها در فضا توجه ویژه‌ای داشت.

قفسه‌ها و فایل‌ها در اتاق مدیریت:

اصول طراحی اتاق مدیریت یکی از مهم‌ترین مباحث در معماری داخلی کاربری‌های اداری است. استفاده از صنعت معماری برای بهره بری و کارایی بیشتر فضاهای اداری اهمیت بالایی دارد. در طراحی این فضاها باید به قفسه‌ها و فایل‌ها دقت کرد. زیرا این قسمت‌ها به مرتب شدن محیط منجر می‌شود و فضا را طبقه بندی می‌کند که این امر راندمان کاری کارمندان و کاربران فضا را افزایش می‌دهد. از این آیتم‌ها می‌توان علاوه بر اتاق مدیریت در اتاق کارمندان نیز استفاده نمود.

استفاده از فایل‌ها و قفسه‌ها موجب می‌گردد تا مدیر مجموعه راحت تر به محیط و بخش‌های دیگر دسترسی داشته باشد و از آشفتگی و به هم ریختگی در این فضا جلوگیری می‌شود.

میزهای مناسب اتاق مدیریت:

پلان یک اتاق مدیریت کامل و خوب با استقرار مبلمان، میز، صندلی، قفسه و کمد و غیره معنا پیدا می‌کند. بدون وجود میز فضای اتاق مدیریت عملکرد اصلی خود را از دست می‌دهد. برخی از این میزها برای استفاده شخصی مدیر تعبیه می‌شوند. میز کنفرانس نیز برای برگزاری جلسات می‌تواند در این فضا قرار گیرد.

میز مخصوص اتاق مدیریت باید نسبت به میزهای کارمندی ابعاد بزرگتری داشته باشد چرا که این کار موجب نمایش واضح تر تفاوت سمت‌ها در سازمان نیز می‌شود.

اکسسوری اتاق مدیریت:

استفاده از اکسسوری‌ها و اجزای مختلف تزئینی در اتاق مدیریت از اهمیت بالایی برخوردار است. می‌‌توان بسته به سبک طراحی و رنگ به کار رفته در اتاق مدیریت از انواع تابلوها و مجسمه‌ها و لوازم تزئینی استفاده نمود.

جمع بندی:

در این مقاله ویژگی‌های مهم و اساسی طراحی اتاق مدیریت را به تفسیر بیان کردیم و دریافتیم که این اتاق مهم‌ترین بخش هر سازمان و اداره می‌باشد. پس طراحی، اجرا و دکوراسیون آن باید مورد توجه قرار گیرد تا در نهایت راندمان و کارایی مورد نظر حاصل شود.

تیم متخصص و حرفه‌ای آسیاچوب در این زمینه یاری رسان و ارائه دهنده بهترین کیفیت از طراحی تا اجرا در کنار شما عزیزان می‌باشد. برای داشتن محیط کار و فضای اداری مدرن و کارآمد با ما در ارتباط باشید.