شرکت تولیدی آسیا چوب با سرمایه بخش خصوصی در زمینه مبلمان و دکوراسیون داخلی فعالیت خود را آغاز کرده است . این شرکت با هدف تولید و ارائه خدمات مهندسی شده و با توجه به بهره گیری از مدیران متخصص و با تجربه در صنعت چوب و فلز، اساتید برتر و خبره دانشگاهی در صنعت چوب و مبلمان، کارشناسان مرتبط و کاربلد و هم چنین با مطالعه و انجام تحقیقات مداوم دست به شناخت نیاز مشتریان و خلاء بازار در این حوزه زده است.

بالا
جزیره آشپزخانه

جزیره آشپزخانه و کاربرد آن

جزیره در آشپزخانه به پیشخوانی گفته می‌شود که قابلیت‌های زیادی دارد و مشکل کمبود کابینت را تا حد زیادی در آشپزخانه حل می‌کند. به فضلی آشپزخانه نظم می‌دهد و می‌توان سینک ظرفشویی و یا اجاق گاز رومیزی را در آن قرار داد. جزیره انواع متخلفی دارد که در ادامه این مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

جزیره به پیش‌خوانی گفته می‌شود که در مرکز آشپزخانه و مستقل از کابینت‌های دیگر قرار دارد. این قطه چند کاره در اشپزخانه علاوه بر ایجاد زیبایی، کارایی بسیاری نیز دارد. به همین دلیل است که امروزه در طراحی آشپزخانه به آن توجه ویژه‌ای می‌شود و طرفداران زیادی پیدا کرده است.

 می‌توان با اضافه کردن گاز، سینک و چند صندلی به آن، این مکان را به مرکز فعالیت‌هایی چون آماده سازی غذا، پخت غذا و همچنین سرو آن تبدیل کرد.

جزیره اشپزخانه

استانداردهای طراحی جزیره:

پیش از شروع به طراحی یک جزیره در آشپزخانه باید به این نکته توجه کرد که آیا فضای موجود این امکان را به ما می‌دهد که یک کانتر مجزا در آن قرار دهیم یا خیر؟ زیرا جزیره در آشپزخانه کوچک علاوه بر اینکه کارایی لازم را ندارد موجب مسدود شدن مسیر چرخش و دسترسی می‌گردد.

در صورتی که ابعاد اشپزخانه برای گنجاندن جزیره مناسب بود باید آن‌ را در فاصله مناسبی از دیوارها و کابینت‌ها و اپلاینس‌ها قرار داد تا مانعی برای رفت و آمد نشود.

ارتفاع استاندارد برای جزیره 90 سانت است. اما اگر از جزیره به عنوان میز کار استفاده می‌شود باید ارتفاع آن بین 70 تا 75 باشد.

انواع کاربردهای جزیره آشپزخانه:

1. جزیره فضایی به عنوان میز کار:

انواع جزیره

شاید بسیاری از افراد جزیره آشپزخانه را تنها عنصری جهت افزایش زیبایی فضا بداند اما در واقعیت این کانتر به ایجاد نظم بیشتر، فضای بیشتر برای قرار دادن ظروف و وسایل آشپزخانه و فضایی به عنوان میز کار کمک می‌کند.

2. جزیره جایی برای انبار وسایل:

جزیره در آشپزخانه می‌توانند مانند یک کمد عمل کرده و در وسط آشپزخانه بدون سینک و گاز و تنها به عنوان به عنوان یک کابینت مورد استفاده قرار گیرد.

3. جزیره به عنوان میز غذاخوری:

اگر در اطراف جزیره صندلی‌هایی قرار دهیم می‌توانیم از آن به عنوان میز غذاخوری استفاده کنیم. اما باید به این امر توجه داشت که فضای کافی برای راحتی کاربران مهیا باشد. لبه پیشخوان در قسمتی که صندلی‌ها قرار می‌گیرند باید 60 سانت از کابینت جزیره بیرون تر باشد.

4. جزیره به عنوان فضای پخت و پز:

جزیره در اشپزخانه

گاهی با توجه به فضای موجود و امکانات در دسترس می‌توان از جزیره به عنوان فضای پخت و پز استفاده کرد. در این حالت اجاق گاز بر روی کانتر جزیره تعبیه می‌شود تا عملیات پخت و پز به راحتی حول محور آن صورت پذیرد.

5. جزیره به عنوان فضای شست و شو:

با توجه به نیاز کاربران و همچنین چینش فضای موجود، می‌توان سینک ظرفشویی را در جزیره قرار داد. در این صورت جزیره در آشپزخانه کارایی بهتر و بیشتری خواهد داشت.

انواع جزیره آشپزخانه:

1. جزیره متحرک یا چرخدار:

این شکل از جزیره در واقع یک میز چرخدار است که برای آشپزخانه‌هایی با متراژ کوچک مناسب تر است تا در صورت نیاز از آن استفاده شود و در سایر مواقع به گوشه‌ای هدایت شود تا فضای رفت و آمد را محدود نکند. ابعاد استاندارد و معمول برای جزیره آشپزخانه 60 در 90 سانتی متر است.

2. جزیره ال شکل:

شکل جزیره

اگر هدفتان از ایجاد جزیره ایجاد فضای بیشتر جهت انجام فعالیت‌های مربوط به آشپزخانه می‌باشد، می‌توانید از جزیره به شکل ال استفاده کنید تا یک سمت آن به آشپزی و پخت و پز و سمت دیگر آن به عنوان میز ناهارخوری و یا سینک ظرفشویی اختصاص یابد.

3. جزیره یو شکل:

در طراحی فرم و شکل جزیره هیچ محدودیتی وجود ندارد. آشپزخانه‌ای با جزیره یو شکل شاید همان آشپزخانه رویایی ویژه سرآشپزها و افرادی باشد که ساعت‌های زیادی را در آشپزخانه سپری می‌کنند. این شکل از جزیره بزرگ و جادار است و کابینت‌های زیادی برای ذخیره سازی دارد و امکانات مختلفی چون گاز و سینک را می‌توان روی آن جانمایی کرد.

4. جزیره گرد یا منحنی:

جزیره گرد

نوع دیگری از شکل جزیره‌ها، جزیره به فرم گرد یا منحنی است. استفاده از این فرم در آشپزخانه به سلیقه و همچنین سبک دکوراسیون خانه بستگی دارد اما فضایی زیبا و کاربردی را فراهم می‌آورد.

5. جزیره مستطیلی:

این جزیره به دلیل شکل ساده خود طرفداران زیادی دارد. می‌توان از آن به عنوان میز ناهارخوری استفاده نمود و کشوهایی در اطراف آن برای نظم دهی به فضای اشپزخانه تعبیه کرد. اگر فضای آشپزخانه بزرگ باشد می‌توان روی قسمتی از آن گاز و سینک را قرار داد و از بقیه فضای باقی مانده به عنوان محل آماده سازی استفاده نمود.

قیمت جزیره آشپزخانه:

برآورد قیمت و هزینه اجرای کابینت جزیره در آشپزخانه به عوامل متعددی چون نوع جنس، ابعاد فضا و کاربری مورد نظر و همچنین نوع اجرای آن بستگی دارد. ما در شرکت آسیا چوب برای راهنمایی در زمینه انتخاب نوع و سبک کابینت جزیره و همچنین برآورد قیمت و هزینه اجرا در خدمت شما عزیزان هستیم.

سخن پایانی:

کابینت جزیره یک روش بسیار ایده‌آل و مقرون به صرفه در طراحی دکوراسیون آشپزخانه است که فضای لازم برای نظم دهی به وسایل آشپزخانه را به خوبی مهیا می‌کند و می‌توان از آن به شکل‌های مختلفی برای پیش بردن کارهای آشپزی و پخت و پز و سرو و سهولت در انجام آن‌ها بهره برد.

کابینت جزیره

طراحی و اجرای جزیره آشپزخانه نیز باید توسط افراد متخصص و حرفه ای انجام پذیرد تا کارایی و زیبایی مورد نظر را به فضای شما بی‌افزاید. شرکت آسیا چوب با سال‌ها تجربه و مهارت در زمینه طراحی آشپزخانه به سبک‌های مختلف در این زمینه صاحب ایده و تخصص می‌باشد. برای داشتن آشپزخانه‌ای زیبا و مدرن با کارشناسان ما در آسیا چوب در ارتباط باشید.