شرکت تولیدی آسیا چوب با سرمایه بخش خصوصی در زمینه مبلمان و دکوراسیون داخلی فعالیت خود را آغاز کرده است . این شرکت با هدف تولید و ارائه خدمات مهندسی شده و با توجه به بهره گیری از مدیران متخصص و با تجربه در صنعت چوب و فلز، اساتید برتر و خبره دانشگاهی در صنعت چوب و مبلمان، کارشناسان مرتبط و کاربلد و هم چنین با مطالعه و انجام تحقیقات مداوم دست به شناخت نیاز مشتریان و خلاء بازار در این حوزه زده است.

بالا
پنتری روم

پنتری روم چیست؟

استفاده بهینه و درست از فضاهای موجود می‌تواند در زیبایی و جذابیت دکوراسیون تاثیر بسزایی داشته باشد. پنری روم به عنوان فضایی کوچک در خانه است که با قفسه بندی جهت نگهداری مواد غذایی و برخی وسایل مورد استفاده قرار می‌گیرد.  مواد خوراکی که به سرعت فاسد شدنی نیستند و یا وسایلی که کمتر مورد استفاده هستند را در این فضا قرار می‌دهند.

پنتری روم عموما در نزدیکی فضای آشپزخانه یا داخل آن تعبیه می‌گردد تا دسترسی به آن برای کاربران راحت باشد.

کابینت پنتری

کاربرد پنتری روم:

همانطور که گفته شد پنتری روم با قفسه بندی‌هایش معروف است. با اینکه این فضا در معرض دید قرار ندارد اما نباید آن را به چشم انباری دید و به طراحی و نظم آن توجه نکرد. نظم و ترتیب یکی از ویژگی‌های اصلی پنتری روم است.

مزیت‌های پنتری روم:

علاوه بر ایجاد نظم و در دسترس نبودن وسایل کم مصرف، پنتری روم مزیت‌های دیگری نیز دارد که در ادامه به بیان آن‌ها می‌پردازیم:

1. دسترسی به وسایل و خوراکی‌های مورد نیاز در کمترین زمان

2. دسترسی راحت به مواد خوراکی و وسایل

3. اطلاع از حجم و میزان مواد خوراکی انبار شده در پنتری

4. امکان استفاده از فضاهای پرت و بلااستفاده در خانه برای ایجاد پنتری روم

5. نظم‌دهی بهتر به فضای آشپزخانه

6. بالا رفتن سرعت آماده سازی غذا و پیدا کردن مواد غذایی

وسایل و لوازم پنتری روم:

فضای پنتری روم

1. مواد غذایی فاسد نشدنی مانند برنج، انواع کنسرو، سبزی خشک، تنقلات و …

2. ظروف اضافه یا برخی ظروف سنگین

تفاوت سبد سوپر مارکتی و پنتری:

به منظور افزایش نظم استفاده از پنتری و سبدهای سوپر مارکتی بسیار کمک کننده هستند. در ادامه به بیان تفاوت این دو می‌پردازیم.

1. سبدهای سوپر مارکتی مخصوص قرار دادن وسایلی هستند که در طول روز بیشترین استفاده از آن‌ها می‌شود اما در پنتری وسایلی قرار داده می‌شود که از آن‌ها کمتر استفاده می‌شود.

2. سبدهای سوپر مارکتی عموما در نزدیکی یخچال یا گاز تعبیه می‌شوند در حین آشپزی، رفت و آمد در فضای آشپزخانه به حداقل برسد. اما پنتری در هر جایی از آشپزخانه و یا بخشی از فضای پرت خانه می‌تواند در نظر گرفته شود.

3. پنتری را هم می‌توان در آشپزخانه و هم در فضایی خارج از آشپزخانه در نظر گرفت اما سبدهای سوپر مارکتی باید حتما در آشپزخانه و در داخل کابینت‌ها قرار بگیرند.

4. سبدهای سوپر مارکتی برای قرار دادن وسایل کم حجم و کم وزن طراحی شده‌اند اما در پنتری می‌توان وسایل سنگین‌تر نیز قرار داد.

طراحی و ساخت پنتری:

پنتری روم

اولین موضوع در زمان طراحی و ساخت پنتری، پیدا کردن فضای مناسب آن است. اگر فضای اشپزخانه بزرگ است می‌توان بخشی از آن را به پنتری اختصاص داد و قفسه‌های پنتری را در آن قرار داد. گاهی در فضای خانه یک آَپزخانه کثیف یا مخفی نیز وجود دارد. از این فضا می‌توان با کابینت بندی کردن به عنوان پنتری استفاده نمود. در این فضا بهتر است کابینت‌ها به صورت یکپارچه قفسه بندی شوند. عموما توصیه می‌گردد که سبک کابینت‌های اجرا شده در پنتری روم با کابینت‌های آشپزخانه هماهنگ باشد. در ساخت قفسه‌های پنتری می‌توان از متریال‌هایی مانند شیشه، چوب و ام دی اف و یا حتی الومینیوم استفاده نمود. انتخاب نوع متریال در ساخت پنتری به سلیقه شخصی کاربر بستگی دارد.

هزینه نصب پنتری:

هزینه ساخت و اجرای پنتری به عوامل متعددی بستگی دارد که در ادامه آن‌ها را بیان می‌کنیم.

1. ابعاد فضا

2. نوع متریال انتخابی برای ساخت پنتری

3. یراق آلات مصرفی

جذابیت و زیبایی در پنتری:

1. نورپردازی و استفاده از لامپ‌های کوچک در بین طبقات

2. تزئین دیواره‌های داخلی پنتری

3. استفاده از تمانم فضاهای موجود و رعایت هارمونی

کاربرد پنتری روم:

پنتری روم در واقع فضایی شبیه به کلوزت روم است با این تفاوت که در این اتاق مواد غذایی و وسایل آشپزخانه نگهداری می‌شود.

ویژگی‌های پنتری روم:

طراحی پنتری روم

1. این فضا باید در آشپزخانه و یا نزدیک‌ترین فضا به آشپزخانه تعبیه شود.

2. در استفاده از این فضا محدودیتی وجود ندارد. ظروف اضافه، مواد شوینده، مواد غذای و غیره را می‌توان در این فضا قرار داد.

3. پنتری روم هم می‌تواند فضایی بزرگ و اتاقی در خانه باشد و هم می‌تواند در صورتی که فضای کمی در خانه در اختیار دارید به اندازه یک کابینت باشد.

4. توصیه می‌شود از کابینت‌های درب دار در این فضا استفاده نشود. چرا که دسترسی راحت به مواد غذایی را با محدودیت‌هایی مواجه می‌کند.

سخن آخر:

پنتری برای صرفه جویی در وقت و هزینه بسیار کاربردی است. این فضا به صورت اختصاصی ساخته می‌شود و فضاهای پرت را پوشش می‌دهد تا فضایی کاربردی را ارائه دهد. وجود پنتری در خانه از بهم ریختگی و آشفتگی‌های داخل کمدها و کابینت‌ها می‌کاهد. شما می‌توانید برای داشتن این فضای کاربردی و بهینه در خانه خود با کارشناسان ما در آسیاچوب در ارتباط باشید.