شرکت تولیدی آسیا چوب با سرمایه بخش خصوصی در زمینه مبلمان و دکوراسیون داخلی فعالیت خود را آغاز کرده است . این شرکت با هدف تولید و ارائه خدمات مهندسی شده و با توجه به بهره گیری از مدیران متخصص و با تجربه در صنعت چوب و فلز، اساتید برتر و خبره دانشگاهی در صنعت چوب و مبلمان، کارشناسان مرتبط و کاربلد و هم چنین با مطالعه و انجام تحقیقات مداوم دست به شناخت نیاز مشتریان و خلاء بازار در این حوزه زده است.

بالا
بازسازی آشپزخانه

نکاتی که باید پیش از بازسازی آشپزخانه بدانیم

نیاز به ایجاد تغییر و تحول در طول زندگی امری بدیهی است. گاه این حس تنوع طلبی و نیاز به تغییر در فضای خانه منجر به انجام بازسازی فضای موجود می‌شود. آشپزخانه به عنوان مهم ترین بخش خانه در زمان بازسازی نیاز به توجه و البته صرف هزینه بیشتری می‌باشد.

بازسازی کابینت

چرا بازسازی آشپزخانه لازم است؟

اولین و مهم ترین نکته در زمینه بازسازی آشپزخانه رعایت نکات طراحی است که منجر به ایجاد دکوراسیون و طراحی کابینتی مناسب فضا و کارآمد می‌شود. اگر قصد بازسازی آشپزخانه خود را دارید به این اصول توجه فرمایید.

اصول طراحی کابینت مسئله ای مهم و تاثیرگذار در ساخت کابینت است. در ادامه این مقاله به بررسی و ارائه بایدها و نبایدها و استانداردهای ساخت کابینت پرداخته‌ایم.

1. اندازه گیری و برداشت اولیه:

مهم‌ترین مولفه در طراحی کابینت آشپزخانه داشتن ابعاد و اندازه‌های دقیق و درست و اطلاع از استانداردهای طراحی این فضاست. بدون داشتن اندازه‌های استاندارد، طراحی اصولی این فضا غیر ممکن است.

2. اعمال نظر مشتری در چیدمان کابینت:

کابینت آشپزخانه

یکی از مهم‌ترین موارد توجه به نظر، سلیقه و خواسته مشتری است. باید بدانیم خواسته مشتری دقیقا چیست و دوست دارد تجهیزات آشپزخانه او در کدام قسمت قرار بگیرد. به ویترین یا باکس حجمی علاقه مند است یا نه؟

اعمال نظر مشتری در بهتر شدن طراحی و رسیدن به نتیجه مقبول بسیار ضروری است و همچنین تغییرات طرح را کمتر کرده و سرعت رسیدن به طرح نهایی را بالا می‌برد.

3. استاندارد ورودی آشپزخانه:

اولین نکته در زمان طراحی کابینت که باید مورد توجه قرار گیرد، توجه به جای ورودی ساختمان است. ورودی آشپزخانه باید به شکلی باشد که در نزدیکترین فاصله به درب ورودی باشد تا زمانی که با خریدهای زیادی وارد خانه می‌شویم کوتاهترین مسیر را برای رسیدن به آشپزخانه طی کنیم. از طرفی نیز باید فضای ورودی آشپزخانه در جایی طراحی شود که در صورت وجود مهمان در خانه، برای رفتن به آشپزخانه نیازی به عبور از جلوی آن‌ها نباشد.

4. اپن یا جزیره:

بازسازی آشپزخانه

برخی از افراد به داشتن اپن یا جزیره علاقه زیادی دارند. توجه به خواسشته و نظر کارفما همانگونه که در موارد قبلی اشاره شد بسیار مهم است اما باید در این زمینه موقعیت و متراژ فضای آشپزخانه نیز در نظر گرفته شود و بررسی گردد که آیا امکان اجرای جزیره را به ما می‌دهد یا خیر. در آشپزخانه‌ای با عرض کمتر از 4.5 متر اجرای جزیره مناسب نیست و کارایی و عملکرد مورد نظر را نخواهد داشت.

برای اجرای اپن نیز باید بدانیم که استانداردترین اندازه ورودی آشپزخانه 100 سانتی متر است که این اندازه بین 90 تا 120 نیز قابل تغییر است.

5. انتخاب سبک کابینت:

کابینت مدرن

انتخاب نوع و سبک طراحی آشپزخانه باید به گونه‌ای باشد که با سایر اجزای آشپزخانه همخوان و از نظر سبک با طراحی داخی و دکوراسیون کلی خانه یکسان باشد.

برای نتیجه گیری در مورد نوع و سبک کابینت خود، نمونه‌های طراحی و اجرا شده در بازار و اینترنت را بررسی کنید تا راحت تر به نتیجه مد نظر خود دست یابید.

6. توجه به جزئیات:

توجه به جزئیاتی چون اکسسوری‌های به کار رفته در کابینت، موجب منحصر به فرد شدن آَشپزخانه می‌شود.

پوسته کابینت نیز می‌تواند از جنس‌های مختلفی مانند نیکل، برنج، مس، مفرغ و آهن و شیشه باشد.

در آشپزخانه‌هایی که به سبک مدرن اجرا می‌شوند استفاده از دستگیره‌های مخفی به جذابیت فضا می‌افزاید.

7. استفاده از رنگ و سبک‌های ترکیبی:

در بازسازی آشپزخانه انتخاب رنگ با توجه به سبک طراحی صورت می‌گیرد. برای ایجاد تضادی دلنشین و جذاب می‌توان برای جزیره رنگی متفاوت از کابینت های زمینی و هوایی انتخاب کرد. استفاده از رنگ‌های خاص و چشمگیر تنها در نقاطی خاص و به مقدار کم آن هم در تلفیق با رنگ‌های روشن و خنثی پیشنهاد می‌شود.

چرا بازسازی آشپزخانه لازم است؟

پیش از شروع به طراحی بازسازی آشپزخانه، میزان بودجه اختصاصی به این بخش باید مد نظر قرار گیرد. اگر امر بازسازی به درستی انجام شود، با وجود اینکه هزینه‌ای صرف آن شده است اما برای ما ارزش افزوده به سهم ملک به همراه خواهد داشت.

نکات کلیدی بازسازی آشپزخانه

1. کسب اطلاعات لازم در خصوص جزئیات کار و هزینه‌ها:

مسئله مهمی که بیش از هر چیز در بازسازی اشپزخانه حائز اهمیت است، کسب اطلاعات کافی در مورد همه جزئیات کار و برآورد صحیح هزینه‌های پیش رو است.:

2. بررسی فاکتورهای مهم در برآورد هزینه نهایی

توجه به آیتم‌های زیر در دستیابی به برآورد هزینه دقیق‌تر لازم و ضروری است.

  • ابعاد و اندازه آشپزخانه
  • نوع متریال و مواد قابل استفاده
  • امکان ایجاد تغییرات در تاسیسات برقی و لوله کشی‌ها
  • نوع و تعداد یراق آلات و اکسسوری‌ها

مدت زمان انجام بازسازی آشپزخانه:

برای بازسازی یک آشپزخانه مدت زمان مشخصی را نمی‌توان در نظر گرفت زیرا این زمان به موارد متعددی مانند نوع و سبک کابینت انتخابی، متریال مورد استفاده، جابجایی تاسیسات لوله کشی و برقی، تخریب دیوارها و کفسازی و بسیاری موارد دیگر بستگی دارد.

سخن پایانی:

در بازسازی آشپزخانه از همه فضا استفاده کنید. کابینت‌ها را تا سقف بالا ببرید تا فضای بیشتری برای جداسازی و سازماندهی لوازم آشپزخانه داشته باشید. وسشایلی که کمتر استفاده می‌شود را در قفسه‌های بالایی قرار دهید و لوازم ضروری تر را در کابینت‌های قابل دسترس بگذارید.

ایجاد یک نورپردازی خلاقانه و متنوع در آشپزخانه می‌توانید جذابیت فضا را چندین برابر کند. استفاده از لامپ‌های متنوع و پر نور استفاده کنید. هر چه نورپردازی بهتر انجام شود، فضای اشپزخانه بزرگتر به نظر می‌رسد.

اگر در آشپزخانه پنجره ای وجود دارد در طراحی جدید نیز از نور طبیعی آن بهره ببریم.

توجه به کارایی و بهینگی آشپزخانه از زیبایی آن مهم تر است. چرا که اشپزخانه فضایی کاربردی و ضروری است که در طول روز پیوسته با آن سر و کار داریم. بنابر این در زمان طراحی راحتی و آرامش نباید قربانی زیبایی شود.

در صورتی که قصد انجام بازسازی به روش اصولی و درست را دارید بهتر است از گروه‌های حرفه ای در زمینه دکوراسیون داخلی و بازسازی کمک بگیرید. شرکت آسیاچوب با بهره مندی از نیروی متخصص و مجرب در زمینه طراحی و اجرای انواع کابینت‌های آشپزخانه با استفاده از متریال با کیفیت و دانش به روز تولید و اجرا، آماده همراهی شما عزیزان در این امر مهم می‌باشد.
در صورت نیاز به مشاوره و بازدید از شوروم آسیا چوب با ما تماس بگیرید.