شرکت تولیدی آسیا چوب با سرمایه بخش خصوصی در زمینه مبلمان و دکوراسیون داخلی فعالیت خود را آغاز کرده است . این شرکت با هدف تولید و ارائه خدمات مهندسی شده و با توجه به بهره گیری از مدیران متخصص و با تجربه در صنعت چوب و فلز، اساتید برتر و خبره دانشگاهی در صنعت چوب و مبلمان، کارشناسان مرتبط و کاربلد و هم چنین با مطالعه و انجام تحقیقات مداوم دست به شناخت نیاز مشتریان و خلاء بازار در این حوزه زده است.

بالا

چگونه آفیس و دفتر کار مدرن داشته باشیم؟

آنچه که امروزه موجب جذب کارمندان به یک محل کار می‌شود، تنها حقوق و دستمزد نیست. بلکه محیط کار و دکوراسیون آن نیز برای افراد مهم است. زیرا همه خواهان کار در یک محیط مدرن و بی استرس و جذاب هستند.

توجه به سبک دکوراسیون و مبلمان مورد استفاده در فضای اداری، علاوه بر زیبایی محیط، موجب بهره وری بالاتر کارکنان می‌شود. دفتر کار باید به گونه‌ای باشد تا افراد از لحاظ روحی احساس راحتی داشته و هر زمان که نیاز بود با یکدیگر همکاری و ارتباط برقرار کنند.

طراحان و متخصصات ما در آسیا چوب سبک‌های طراحی داخلی را با روانشناسی رفتاری تلفیق کرده و طراحی بهینه و مناسبی را برای دفاتر کار ارائه می‌دهند.

دفتر کار شیک و مدرن

پیشنهاداتی برای ایجاد دفتر کار و آفیس شیک و مدرن:

  • استفاده از رنگ‌های روشن جهت ایجاد حس خلاقیت و تفکر رو به جلو
  • اجازه دادن به کارکنان جهت تغییر دکوراسیون و قرار دادن وسایل شخصی
  • ایجاد فضاهایی برای خروج به سمت فضای باز، اتاق‌های گفتمان خصوصی و اتاق فکر تا کارمندان برای زمانی از میز خود دور باشند و فرصتی برای استراحت داشته باشند.
  • چیدمان وسایل به گونه‌ای که احساس خوشایندی از نظر روانی ایجاد کند.
  • استفاده از میز و صندلی‌های استاندارد
  • وارد کردن طبیعت به دفتر کار که علاوه بر ارتقا جذابیت فضا، موجب تصویه هوا نیز می‌شود. استفاده از گلدان‌ها و گیاهان متنوع و دیوار سبز موجب پیوند محیط دفتر کار با طبیعت می‌شود.
  • تبدیل بخشی از دفتر کار به محیط هنری که موجب ارتقاء سطح عملکردی سازمان می‌شود. قرار دادن اشیاء هنری در آفیس یکی از روش‌های افزایش اشتراک نظرات و عقاید با هزینه کم می‌باشد.
آفیس

موارد مهم در طراحی دکوراسیون دفتر کار:

1- نیاز کارمندان و شرایط موجود در دفتر کار

2- توجه به ابعاد دفتر

3- انتخاب مبلمان و چیدمان مناسب آن‌ها

4- انتخاب تجهیزات نورپردازی مناسب

5- تقسیم بندی درست فضای دفتر

6- دسترسی آسان به بخش های مختلف دفتر کار

مراحل طراحی دفتر کار

دفتر کار

طراحی یک دفتر کار  خوب و مدرن نیازمند تخصص و مهارتی است که طراحان آسیا چوب از آن برخوردارند و در این مسیر همراه شما هستند. این کار مراحل مختلفی دارد که اجرای آن نیازمند افراد ماهر و برنامه ریزی اصولی است.

این مراحل عبارتند از:

  • بررسی نیازهای اساسی افراد
  • توجه به شرایط موجود در محیط
  • تعیین امکانات موجود و در دسترس
  • طراحی بر اساس نیازها

نکات مهم در طراحی دفتر کار:

  • توجه به کاربری و فعالیت دفتر
  • امکان استفاده از لوگو در طراحی
  • توجه به ابعاد فضا ( دفتری با ابعاد بزرگ امکان اجرای پلان‌های مختلف را فراهم می‌کند. در صورتی که اگر دفتر کوچک باشد طراحان را با محدودیت‌هایی مواجه می‌کند.)
  • استفاده از متریال‌های با کیفیت (که موجب زیبایی ظاهری، طول عمر بالا و استحکام برای کاربران می‌شود.)
  • ایجاد نقطه کانونی (علاوه بر طراحی فضاهای دفتر کار، نوع چیدمان و دکوراسیون آن نیز اهمیت دارد و با ایجاد یک نقطه کانونی در هر بخش، می‌توان نحوه چیدمان فضا را تعیین کرد.)
  • پارتیشن بندی مناسب فضا ( در فضاهای اداری، نحوه تقسیم بندی فضا از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که برآورد تعداد اتاق‌های مورد نیاز و محل قرار گیری ریز فضاها، از نکات مهم در طراحی دفتر کار می‌باشد. استفاده از انواع پارتیشن برای بخش بندی و جداسازی فضاها راهکاری موثر و مناسب است.)

بهره گیری از دانش افراد متخصص:

آنچه در طراحی فضای اداری پیش از هر مسئله‌ای مهم است، داشتن دانش و تخصص و همچنین تبهر در طراحی این فضاست. به دلیل اهمیت طراحی این فضا در افزایش کارایی و بهره وری کسب و کارها، باید از سلیقه شخصی صرف نظر کرد و این کار را به متخصصان این حوزه سپرد تا طراحی بر اساس اصول و استانداردهای درست انجام شود.

در نظر گرفتن روحیات کارمندان:

دفتر کار مدرن

در طراحی دفتر کار باید به روحیات کارمندان نیز توجه کرد. راحت بودن محیط و امکان برقراری تعاملات فضا را به بهره وری بالاتری می‌رساند. بنابراین در طراحی دفتر کار به سبک مدرن سعی می‌گردد تا علاوه بر حفظ حریم شخصی کارکنان با استفاده از پارتیشن بندی‌های ثابت و متحرک، فضایی پویا و سرزنده را ایجاد کرد.

عوامل موثر در طراحی دفتر کار:

المان‌های مختلفی در طراحی دفتر کار نقش دارند که اگر به درستی انتخاب و اجرا گردند دفتری زیبا و کارآمد را مهیا می‌سازند که در نهایت هم رضایت و حال خوب کارمندان ا به همراه دارد و هم با تاثیرات مثبت بر روی مشتریان موجب ارتقاء فروش و کسب درآمد بالاتری می‌شود. نورپردازی، رنگ بندی، مبلمان و نحوه چیدمان و همچنین عایق بندی از این عوامل موثر هستند.

نورپردازی دفتر کار:

نورپردازی نامناسب و یا نور کم در فضا موجب القای حس رکود و کسلی می‌شود. به همین دلیل توجه به نورپردازی و استفاده از عناصر نورپردازی در طراحی دفتر کار بسیار مهم است و پیش از شروع به طراحی باید میزان نورگیری فضا بررسی و بر اساس آن نورپردازی مناسبی انتخاب و اجرا گردد.

مبلمان دفتر کار:

مبلمان اداری

نوع مبلمان و نحوه چیدمان آن‌ها بر اساس اصول چیدمان، یکی از عوامل بسیار مهم و تاثیر گذار در طراحی و دکوراسیون دفتر کار است. استفاده از مبلمان استاندارد و یبا علاوه بر افزایش بهره وری و راحتی کارمندان، موجبایجاد آسایش برای مشتریان و مراجعه کنندگان نیز می‌شود.

عایق بندی کار:

طراحی محیط اداری باید به گونه‌ای باشد که تا حد امکان صدای اضافه به داخل آن نرود. بنابر این در طراحی دفاتر کار باید به آکوستیک بودن آن توجه داشت تا میزان ورود و خروج صدا به حداقل برسد.

توجه به رنگ بندی:

رنگبندی مبلمان اداری

رنگ بندی از پارامترهای مهم و تاثیر گذار بر تمرکز کارمندان و مراجعه کنندگان می‌باشد. استفاده از رنگ‌های خنثی می‌تواند گزینه مناسبی برای این فضاها باشد. برای جلب توجه به محدوده‌ای خاص می‌توان در آن ناحیه از رنگ‌های خاص یا تند استفاده کرد.

آشتی با محیط زیست:

طبیعت در دفتر کار

استفاده از عناصر سبز و طبیعی مانند گیاهان و وسایل چوبی تزئینی، می‌تواند تاثیر مثبتی بر روحیه کارکنان و مراجعه کنندگان داشته باشد. استفاده از گل و گیاه و دیوار سبز در این فضاها موجب ارتقاء حس سرزندگی و شادابی در افراد شده و علاوه بر ایجاد زیبایی بصری، می‌تواند نقش موثری در افزایش بهره وری و راندمان کاری داشته باشد. به این نکته نیز باید اشاره کرد که فتوسنتز خود موجب تولید هوای سالم در محیط می‌شود.

استفاده از تجهیزات مناسب:

تجهیزات و دستگاه‌های مدرن وجود در بازار با فناوری هوشمندسازی خود موجب بالا رفتن ضریب امنیت محیط شده و کارایی دفتر کار را به حداکثر می‌رساند. ایجاد فضایی برای تجهیز به وسایل ورزشی، استفاده از سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی مناسب و غیره از جمله پیشنهاداتی است که استفاده از آن‌ها محیط مناسبی را برای فعالیت کارمندان ایجاد می‌کند.

قفسه بندی و استفاده از شلف:

نظم و انضباط محیط یکی از عوامل مهم در طراحی دفتر کار است. قفسه‌ها و شلف‌ها از جمله تجهیزاتی هستند که می‌توان در طراحی دکوراسیون داخلی فضای کار منظم و مدرن از آن استفاده کرد. در این صورت کارمندان دسترسی بهتری به هر آنچه که نیاز دارند خواهند داشت.

استفاده از پارتیشن شیشه‌ای:

پارتیشن اداری

پارتیشن‌های شیشه‌ای این امکان را می‌دهند که فضایی مدرن را در عین جلوگیری از محدودیت، فضایی اجتماعی نیز داشته باشیم. در این صورت هم به حفظ حریم خصوصی افراد و کارکنان پرداخته شده است و هم حس محدودیت و محصور شدگی در فضا از ایجاد نمی‌شود و محیطی شفاف و صادق را به ارمغان می‌آورد.