شرکت تولیدی آسیا چوب با سرمایه بخش خصوصی در زمینه مبلمان و دکوراسیون داخلی فعالیت خود را آغاز کرده است . این شرکت با هدف تولید و ارائه خدمات مهندسی شده و با توجه به بهره گیری از مدیران متخصص و با تجربه در صنعت چوب و فلز، اساتید برتر و خبره دانشگاهی در صنعت چوب و مبلمان، کارشناسان مرتبط و کاربلد و هم چنین با مطالعه و انجام تحقیقات مداوم دست به شناخت نیاز مشتریان و خلاء بازار در این حوزه زده است.

بالا
کابینت پلی اورتان

کابینت پلی اورتان چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

کابینت پلی اورتان در واقع کابینتی بر پایه چوب یا ام دی اف استکه روکش رویی آن با استفاده از رنگ پوششی پلی اورتان پوشانده می‌شود و دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که در همه سبک‌های کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن قابل اجرا می‌باشد.

بنابراین زمانی که سخن از کابینت پلی اورتان به میان می‌آید، منظور نوع پوشش کابینت است نه جنس و متریال اصلی آن.

با اینکه بهتر است رنگ پلی اورتان بر روی ام دی اف یا چوب خام زده شود تا به بهترین نتیجه دست یافت، اما در صورت نیاز می‌توان از آن بر روی سطح از قبل رنگ شده نیز استفاده کرد.

به زبان ساده، رنگ پلی اورتان نوعی رنگ صنعتی است که کاربردها بسیار و ویژگی‌های خاصی دارد . در صنعت پزشکی، ساختمان سازی (عایق کاری و پوشش دهی و کفپوش) مورد استفاده است.

در واقع رنگ پلی اورتان یکی از بادوام‌ترین و متنوع‌ترین پوشش‌های محافظتی برای رنگ آمیزی چوب است که در دو نوع ترکیب بر پایه آب و روغن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این نوع رنگ را می‌توان به وسیله قلمو، پیستوله و اسپری در سطح مورد نظر به کار برد.

انواع کابینت پلی اورتان بر اساس ساختار سازنده:

ساختار کابینت پلی اورتان نیز مانند هر کابینت دیگر از دو قسمت زیر تشکیل شده است:

1- مغزی: بدنه اصی کابینت می‌باشد که در زیر روکش قرار دارد.

2- روکش: لایه نازکی که روی مغزی کابینت را می‌پوشاند.

مغزی مورد استفاده در کابینت‌های پلی اورتان نیز به دو گروه تقسیم می‌شوند:

1- کابینت پلی اورتان با مغزی ام دی اف

2- کابینت پلی اورتان با مغزی چوب

انتخاب هر کدام از این مغزی‌ها به سلیقه، سبک مورد نظر و میزان بودجه کارفرما بستگی دارد اما به طور کلی کابینت با مغزی تمام چوب نسبت به مغزی ام دی اف هزینه و کیفیت بالاتری داردو برای سبک‌های کلاسیک که دارای منبت کاری و سر ستون‌های زیادی است بسیار مناسب می‌باشد.

روکش مورد استفاده در کابینت‌های پلی اورتان به دو نوع زیر تقسیم می‌شوند:

1- کابینت پلی اورتان با پوشش رنگی بر پایه آب:

این نوع از کابینت پوشش دهی و استحکام کمتری دارد، اما قیمت آن مرقون به صرفه‌تر است.

پلی اورتان بر پایه آب خیلی سریع‌تر خشک می‌شود و همین ام موجب تسریع در روند ساخت می‌گردد. این نوع از کابینت بوی رنگ کمتری نیز خواهد داشت.

2- کابینت پلی اورتان با پوشش رنگی بر پایه روغن:

این نوع از رنگ پلی اورتان مواد جامد بیشتری داشته و ضخیم تر است. بنابراین به لایه‌های رنگ آمیزی کمتری نیاز دارد. از آنجایی که این رنگ دیرتر خشک می‌شود، روند کار را کند کرده و ریسک کار را نیز بالاتر می‌برد. زیرا ممکن است گرد و غبار محیط جذب آن شود. اما مقاومت این کابینت‌ها در برابر رطوبت و حرارت بسیار بالاتر می‌باشد.

کابینت‌های پلی اورتان را می‌توان در سه حالت براق، نیمه براق و مات اجرا کرد.

البته بهتر است بدانید که کابینت براق، مقاومت سطحی بیشتری دارد. در نتیجه ماندگاری آن نسبت به مدل مات بالاتر است.

قیمت کابینت پلی اورتان:

برآورد قیمت و هزینه ساخت این نوع از کابینت به صورت متری و بر اساس جزئیات طرح انجام شود. البته کیفیت کار، نوع متریال مصرفی، تخصص سازنده، یراق آلات و اکسسوری‌های مورد استفاده، نوع کابینت (میزان ظرافت، سبک و جزئیات طرح) در قیمت نهایی بسیار تاثیرگذار است.

مراحل ساخت کابینت پلی اورتان:

مراحل ساخت کابینت پلی اورتان:

1- آماده کردن بدنه کابینت که از جنس چوب یا ام دی اف می‌باشد.

2- منبت کاری و ابزار زنی با دستگاهcnc  با توجه به سبک و طرح انتخابی

3- پرس روکش چوب بر روی بدنه

4- سمباده زنی، پرداخت و آماده سازی زیر ساخت

5- رنگ آستر، پرایمر و سمباده زنی مجدد

6- رنگ زنی طی 4 تا 6 مرحله با فاصله‌های زمانی یک روزه جهت خشک شدن

با توجه به آنچه در این قسمت ذکر شد، ساخت و تولید کابینت پلی اورتان در مرحله ساخت بدنه، تفاوتی با سایر کابینت‌ها ندارد. تنها تفاوت آن رنگ آمیزی و نوع پوشش دهی کار است.

مزایای کابینت‌های پلی اورتان:

1- تنوع بالای رنگی:

اولین و مهم‌ترین نکته در کابینت‌های پلی اورتان، تنوع بالای رنگ‌های قابل استفاده است. می‌توان علاوه بر رنگ‌های اصلی، رنگ‌های ترکیبی نیز به درخواست فرد به کارخانجات تولید کننده رنگ پلی اورتان سفارش داد و از تنوع رنگی در آشپزخانه لذت برد.

2- مقاومت بالا:

رنگ‌های پلی اورتان در مقابل اشعه خورشید، رطوبت و آب، خط و خش، فرسودگی و پوسیدگی مقاومت بالایی دارند و در زمان شستشو و جابجایی وسایل نیاز به مراقبت برای جلوگیری از اسیب دیدگی ندارد. به همین دلیل این مدل از کابینت آشپزخانه طرفداران زیادی دارد.

3- نگهداری آسان:

این نوع از کابینت نیاز به شستشوی خاصی ندارد. تنها کافی است با یک دستمال، آب گرم و ابون سطح آن را به راحتی تمیز کنید.

4- ظاهر زیبا:

کیفیت بالا، تنوع رنگی، نداشتن درز در روکش و اجرای تمیز و حرفه‌ای از عوامل اثر گذار در زیبایی ظاهری کابینت پلی اورتان می‌باشد. البته کیفیت رنگ مصرفی بیشترین تاثیر را در میزان زیبایی کابینت دارد.

باید بدانید که عملیات رنگ آمیزی کابینت پلی اورتان از مراحل خاص و ویژه‌ای تشکیل شده است که باید در محیطی کاملا ایزوله انجام شود. این رنگ آمیزی باید در چند مرحله و با فاصله زمانی در محیطی بدون آلودگی و گرد و غبار صورت گیرد.

کابینت پلی اورتان

سخن آخر

از آنجایی که نوع رنگ مورد استفاده در کابینت پلی ارتان در کیفیت و زیبایی آن بسیار موثر است بنابراین انتخاب مجری و شرکت سازنده این نوع از کابینت برای شما بسیار حائز اهمیت است. شرکت آسیا چوب با بهره مندی از کارخانه تولیدی و رنگ آمیزی مجهز و به روز با کیفیت بالا و قیمت مناسب آماده ارائه خدمات در زمینه انواع کلوزت و کابینت ام دی اف و چوب با روکش پلی اورتان می‌باشد.

Write a Comment