شرکت تولیدی آسیا چوب با سرمایه بخش خصوصی در زمینه مبلمان و دکوراسیون داخلی فعالیت خود را آغاز کرده است . این شرکت با هدف تولید و ارائه خدمات مهندسی شده و با توجه به بهره گیری از مدیران متخصص و با تجربه در صنعت چوب و فلز، اساتید برتر و خبره دانشگاهی در صنعت چوب و مبلمان، کارشناسان مرتبط و کاربلد و هم چنین با مطالعه و انجام تحقیقات مداوم دست به شناخت نیاز مشتریان و خلاء بازار در این حوزه زده است.

بالا

انواع صفحه کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه در وهله اول فضایی با کارکردهای ویژه و مهم در خانه می‌باشد که موجب ارتقا جلوه زیبایی فضا و دکوراسیون داخلی نیز می‌گردد. صفحه کابینت به عنوان یکی از اصلی‌ترین بخش‌های کابینت آشپزخانه در این زیبایی و جلوه بصری نقشی مهم و اساسی دارد.

در این مقاله به شناخت و معرفی متریال‌های قابل استفاده در صفحه کابینت می‌پردازیم.

از آنجایی که امروزه طرح و رنگ‌های متنوعی برای کابینت در بازار وجود دارد، متناسب با آن نیز صفحاتی از جنس و رنگ‌های مختلفی موجود می‌باشد که با قیمت، ضخامت و جنس‌های متفاوت عرضه می‌شوند.

صفحه کابینت سنگ طبیعی

در آشپزخانه‌های قدیمی جنس صفحات کابینت از سنگ طبیعی بوده است. اما امروزه اگر نیاز به اجرای طرح‌های خاص باشد از سنگ طبیعی استفاده می‌شود. سنگ طبیعی از مقاومت و استحکام بسیار بالایی برخوردار است و تا سال‌ها کارایی و زیبایی خود را حفظ می‌کند. علاوه بر این در برابر گرما، لکه و خط و خش با دوام است و برای افرادی که به دنبال جلوه و مقاومت بالا هستند انتخابی مناسب و کارآمد می‌باشد.

صفحه کابینت سنگ مصنوعی

صفحه کابینت با سنگ مصنوعی در کارگاه‌ها تولید شده و کیفیتی نزدیک به سنگ طبیعی دارند اما از نظر قیمت تمام شده نسبت به سنگ طبیعی به صرفه‌تر هستند و می‌توانند جایگزین مناسبی برای سنگ طبیعی باشند. سنگ مصنوعی در انواع متخلفی چون کورین، کوآرتز و مارمونایت در بازار مصرفی موجود می‌باشد که در ادامه به معرفی این سنگ‌ها می‌پردازیم:

صفحه کابینت کورین

صفحه کورین که نوعی از سنگ‌های مصنوعی و ساخته دست انسان است، از باکیفیت‌ترین و پرطرفدارترین صفحات کابینتی است که زیبایی ظاهری آن و عایق بودن در برابر آب و رطوبت آن را در بین مصرف کنندگان محبوب‌تر کرده است.

ضخامت صفحه کورین بین 12 میلیمتر تا 13 میلیمتر می‌باشد و دارای برشکاری بالایی است که به راحتی سابیده شده و فرم پذیر می‌باشد که این امکان را فرام همی‌آورد تا طرح‌های مختلفی را با آن اجرا کرد.

آنچه که طول عمر این صفحه را تعیین می‌کند، نحوه مراقبت و نگهداری کاربر از این صفحه می‌باشد.

صفحه کابینت کوارتز

صفحه کوارتز به عنوان یکی دیگه از صفحات قابل استفاده در کابینت آشپزخانه، از سیلیس ساخته می‌شود. سیلیس یک ماده طبیعی بسیار مقاوم و سخت است که درجه سختی 7 را داراست. این نوع از صفحه مقاومت زیادی در برابر سائیدگی و ضربه دارد اما اگر خراشی روی آن ایجاد شود، به سختی ترمیم پذیر است.

این صفحه در دو نوع براق و مات قابل سفارش و ساخت می‌باشد که برای سبک‌های مختلف کابینت آشپزخانه بسیار مناسب است. از لحاظ شکل ظاهری تفاوت زیادی با کورین ندارد. تنها تفاوت آن ایجاد خط درز در محل اتصال است. در کورین این درز از بین رفته و صفحه‌ای یک پارچه را ایجاد می‌کند.

از دیگر مزایا کوارتز می‌توان به مقاومت زیاد در برابر خط و خش و حرارت، خاصیت ضد آبی، تحمل وزن بالا، آنتی باکتریال و ضد آلرژی بودن این صفحه اشاره کرد.

صفحه کابینت مارمونایت

این نوع از صفحه کابینت نیز با استفاده از متریالی که دو سنگ کوارتز و کورین ساخته می‌شوند تولید می‌گردد. از مزایای آن می‌توان به خاصیت ضد آبی و مقاومت بالا در برابر خط و خش اشاره کرد. این صفحه در طرح‌های رگه دار و برجسته قابل سفارش هستند که جذابیتی دو چندانی به فضای آشپزخانه می‌بخشند. این صفحه به دلیل ویژگی‌های مثبت و قیمت مناسب در مقایسه با صفحه کورین و کوارتز طرفداران بیشتری را پیدا کرده است.

صفحه کابینت pvc یا شرکتی

صفحه کابینت شرکتی نوع جدیدی از صفحات کابینتی است که در انواع مختلفی تولید می‌گردد. یکی از معروف‌ترین انواع آن صفحه پی وی سی است که دارای یک لایه مشبک می‌باشد که خاصیت ضد آبی به آن می‌بخشد. سفارش صفحه پی وی سی عموما سفید رنگ بوده و مقاومت بالایی در برابر رطوبت نیز دارد و به ندرت در اثر رطوبت آسیب می‌بیند.

اما صفحه کابینت شرکتی در مقابل حرارت و گرما مقاومت زیادی ندارد و باید از قرار دادن اجسام داغ بر روی آن خودداری نمود. زیرا در اثر گرما و حرارت تغییر رنگ و شکل می‌دهد. علاوه بر این در مقابل اجسام تیز و خط و خش نیز مقاومت چندانی ندارد.

صفحه کابینت گرانیتی

این صفحه از سنگ طبیعی ساخته شده و تنوع رنگی بالایی دارد که متناسب با سلیقه‌های مختلف قابل سفارش هستند. طول عمر بالای این نوع از صفحه بزرگترین مزیت آن است و قیمت تمام شده آن نیز با توجه به طرح انتخابی متغیر می‌باشد.

صفحه کابینت سرامیکی

صفحه کابینت سرامیکی جلوه بصری بسیا زیبا و دوام و ماندگاری بالایی دارد. اما با توجه به سخت بودن نظافت و زحمت بیشتر تمیزکاری آن نسبت به سایر سنگ‌ها، نگهداری و مراقبت سخت تری دارد که نیازمند صرف انرژی و زمان بیشتری است.

صفحه کابینت مرمر

سنگ‌های مرمر در طرح و رنگ‌های زیادی در طبیعت یافت می‌شود که این امر به فضایی که سنگ از آن استخراج می‌شود بستگی دارد. رنگ‌های این رنوع سنگ بیشتر در طیف رنگی روشن است و جلوه و زیبایی دو چندانی به فضای آشپزخانه می‌بخشد.

صفحه کابینت چوبی

صفحه کابینتچوبی از اصیل‌ترین انواع صفحات کابینتی است. چوب یکی از با ارزش‌ترین منابع طبیعی است و طراحی و ساخت هر چیزی با چوب به آن جلوه و شخصیت خاصی می‌بخشد. به همین دلیل هر آنچه که با چوب ساخته شود گران قیمت بوده و ارزش مالی بالایی دارد. چوب قابلیت ضد آب بودن کمتری نسبت به سایر متریال‌ها دارد که با استفاده از روکش‌های ضد آب این مشکل نیز قابل حل است.

صفحه کابینت ام دی اف

صفحه کابینت ام دی اف از چوب مصنوعی ساخته می‌شود و از تنوع طرح و رنگ زیادی برخوردار است. ساخت این صفحه در شرکت‌های ایرانی و با استفاده از انواع روکش‌های ایرانی و خارجی انجام می‌شود.

قیمت صفحات ام دی اف متغیر است اما به طور کلی از قیمت نسبتا خوبی در بازار برخوردار است. اگر سطح این صفحات مرطوب نباشد دوام خوبی خواهند داشت. تنوع رنگی در این صفحات بالاست و دست کاربران را در انتخاب رنگ مورد علاقه باز می‌گذارد.

ضخامت صفحات کابینتی

صفحات کابینتی در ضخامت‌های مختلفی قابل اجرا هستند که عدد آن می‌تواند 3، 5، 6 و 7 سانت باشد. صفحه کابینت 3 سانتی به صورت تو پر و تو خالی قابل سفارش است که مقاومت مناسبی نیز داردو صفحه 5 سانتی استانداردترین صفحه می‌باشد و تنوع طرح و رنگ بالایی نیز دارد. صفحه 7 سانتی ضخیم ترین نوع صفحه کابینتی است که عموما از جنس ام دی اف است و دوام آن با توجه به ضخامت آن بسیار بالاست. سفارش این صفحه در دو شکل مات و براق قابل انجام است و با توجه به سلیقه و نوع کابینت می‌توان صفحه با ضخامت مناسب را انتخاب نمود.

جدیدترین صفحه کابینت

صفحه کابینت ترکیبی جدیدترین صفحه کابینت مورد استقبال طراحان و کاربران می‌باشد که با دو متریال مختلف اجرا می‌گردد. در صورتی که فضای کافی وجود داشته باشد می‌توان قسمتی از جزیره آشپزخانه را با صفحه کورین و قسمت دیگر را با ام دی اف به عنوان میز ناهارخوری اجرا نمود. این مدل از طراحی فضا را چشم نوازتر و مدرن‌تر جلوه می‌دهد.  

عوامل موثر در انتخاب صفحه کابینت

اولین و مهم‌ترین نکته که باید در زمان انتخاب صفحه کابینت به آن توجه نمود مقاومت آن در برابر ضربه می‌باشد. سایر عوامل نیز در ادامه مطرح می‌گردد.

لبه های صاف و سالم

صفحه کابینت نباید لب پریدگی داشته باشد و یا تیز باشد. زیرا در هنگام برخورد با بدن موجب آسیب دیدگی می‌شود. پس در زمان سفارش صفحه باید به این نکته توجه ویژه ای داشت.

قابلیت ابزار خوری

طرح‌های گوناگونی را می‌توان برای صفحات کابینت انتخاب کرد. به همین منظور قابلیت ابزار خوری آن بسیار مهم می‌باشد تا طرح مورد نظر را قابل اجرا کند.

مقاومت و طول عمر بالا

صفحات کابینتی که دارای مغزی ام دی اف هستند، در مقابل رطوبت آسیب پذیری زیادی دارند و طول عمر کمتری نسبت به سایر انواع صفحه ک در این مقاله ذکر شد دارند. پس در هنگام سفارش صفحه کابینت به این نکته توجه کنید.

نحوه نصب انواع صفحه کابینت

نصب صفحات کابینتی کاری کاملا تخصصی می‌باشد که باید توسط کابیتا ساز و افراد ماهر انجام شود زیرا نصب اشتباه آن ممکن است موجب خسارت و صرف هزینه مالی بیشتری شود.

بهترین صفحه کابینت

اگر هر دو عامل قیمت و کیفیت برای شما مهم باشد، بهترین صفحه ای که می‌توانید انتخاب کنید صفحات شرکتی هستند که علاوه بر قیمت مناسب، از تنوع بالایی در طرح و رنگ نیز برخوردارند که انتخاب را ساده تر می‌کنند.

اگر برای شما کیفیت اهمیت بیشتری داشته باشد صفحه کورین بهترین گزینه است. به دلیل خاصیت ابزار خوری و محو شدن کامل درز و وجود طرح و رنگ‌های متنوع، کورین انتخابی جذاب و خاص است. تنها عیب این محصول قیمت بالای آن است.

کلام آخر

انتخاب صفحه کابینت اگر درست و اصولی انجام شود، زیبایی و جذابیت آشپزخانه را بیشتر می‌کند. جنس صفحه کابینت باید متناسب با سبک و متریال به کار رفته در بدنه کابینت‌ها باشد و با آن هماهنگ باشد. برای داشتن اشپزخانه‌ای زیبا و کارآمد با کارشناسان ما در آسیاچوب در ارتباط باشید و مراحل طراحی تا نصب را به کارشناسان متخصص ما بسپارید.