شرکت تولیدی آسیا چوب با سرمایه بخش خصوصی در زمینه مبلمان و دکوراسیون داخلی فعالیت خود را آغاز کرده است . این شرکت با هدف تولید و ارائه خدمات مهندسی شده و با توجه به بهره گیری از مدیران متخصص و با تجربه در صنعت چوب و فلز، اساتید برتر و خبره دانشگاهی در صنعت چوب و مبلمان، کارشناسان مرتبط و کاربلد و هم چنین با مطالعه و انجام تحقیقات مداوم دست به شناخت نیاز مشتریان و خلاء بازار در این حوزه زده است.

بالا
درب پیوت

درب پیوت چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

درب پیوت یا همان درب لولا محور در انواع چوبی و یا شیشه‌ای از نوع درب‌های مدرن است که بازشو آن نسبت به سایر درب‌ها متفاوت می‌باشد و با استفاده از لولای پاشنه‌ای به زمین و سقف متصل شده و محوری ایجاد می‌کند که درب حول آن میچرخد و با فشار دست شروع به حرکت می‌کند. این نوع از درب‌ها را می‌توان در ابعاد مختلف و بزرگ ساخت که انتخاب مناسبی برای ورودی ساختمان‌ها و لابی‌ها به حساب می‌آید.

این نوع از درب‌ها علاوه بر ظرافت، زیبایی و ظاهر مدرن خود مزایای بسیاری دارند که در ادامه این مقاله به بیان و بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

درب پیوت به عنوان یکی از جدیدترین تجهیزات به کار برده شده در فضاهای مدرن امروزی شناخته می‌شود. لولای درب‌های پیوت در صاله چند سانتی متری از چهارچوب قرار دارند و ساختار این نوع از درب‌ها مانند ساختار درب‌های معمولی نیست. مهم‌ترین تفاوت درب پیوت با درب‌های معمولی بازشوی بیشتر آن است. درب پیوت به درب پاشنه محوری و یا درب لولا پروانه‌ای نیز معروف است.

درب‌های پیوت به دلیل بازشو متفاوتی که دارند علاوه بر داشتن ظاهری مدرن و زیبا بر ارزش اقتصادی بنا نیز می‌افزایند.

این درب‌ها با ظرافت بسیاری طراحی و اجرا می‌گردند و از تعادل زیادی برخوردارند به طوری که با فشار دست باز و بسته می‌شوند و کوچکترین مشکلی برای آن‌ها با توجه به خاص بودن شکل ظاهری به وجود نمی‌آید.

درب پیوت

مزایای درب پیوت:

استفاده از درب پیوت مزایایی دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

1. ظاهری زیبا و مدرن:

تفاوت ظاهری و ساختار شکنی درب پیوت نسبت به سایر درب‌ها و لولا محوری بودن آن موجب خلق فضایی مدرن و خاص می‌گردد. از منظر زیبایی شناسی این نوع از درب‌ها به دلیل استراکچر خاص خود، انتخاب مناسبی برای فضاهایی هستند که قصد داریم لوکس و ویژه به نظر بیایند. متفاوت جلوه دادن ورودی منازل و ساختمان‌ها از مزایای عمده درب‌های پیوت است. به طور کلی در جاهایی که سبک مینیمال است این نوع درب خالق زیبایی است.

2. انعطاف پذیری در نوع متریال:

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های درب‌های پیوت این است که می‌توان آن را با متریال‌های متنوع و زیادی اجرا نمود. متریال‌هایی چوب چوب، شیشه، فلز و …

3. عدم محدودیت در ابعاد:

انتخاب و اجرای ابعاد درب پیوت هیچ محدودیتی ندارد. این درب‌ها در فضاهایی که نصب درب‌های معمولی با مشکلات زیادی مواجه است قابل اجرا هستند. درب پیوت را تا ارتفاع بیش از 5 متر نیز میتوان ساخت و اجرا نمود.

4. بازشو خاص:

درب پیوت یک ویژگی بسیا خاص دارد که آن امکان چرخش و باز شدن آن هم به طرف داخل، هم خارج و هم در هر دو جهت (تا 270 درجه) با صرف کمترین نیرو است.

5. نصب به عنوان درب مخفی:

از آنجایی که درب پیوت را می‌توان کاملا مشابه با دیوار تولید کرد و بدون چارچوب اجرا نمود، کامل هم سطح دیوار شده و در داخل دیوار مخفی می‌گردد و با یک فشار کوچک می‌توان آن را باز و بسته نمود.

6. امکان اجرا بدون قاب:

درب پیوت قابلیت اجرا هم به صورت فیم دار و هم فریس لس می‌باشد. اگر مدل چارچوب فریم لس را انتخاب کنیم، نیازی به تخریب کف و قرار دادن چارچوب داخل زمین نیست.

7. صرفه جویی در فضا:

یکی دیگر از مزیت‌های قابل ذکر این نوع از درب‌ها، صرفه جویی در فضا است. زیرا این درب به دلیل تفاوت در نوع باز و بسته شدن، توانایی بالایی در استفاده بهینه تر از فضا دارد.

درب لولا محور
درب شیشه‌ای

معایب درب‌های پیوت:

درست است که مزایای درب‌های پیوت بسیار بیشتر از معایب آن است اما این نوع از درب‌ها معایبی نیز دارند که در ادامه به بیان آۀن‌ها می‌پردازیم. بزرگترین مشکلی که برای این درب‌ها می‌توان ذکر کرد اتلاف انرژی و ورود گرد و غبار به داخل فضا است.

در زمان نصب و اجرای درب پیوت، فاصله‌ای بین درب و زمین در نظر گرفته می‌شود تا درب به راحتی باز و بسته شود. این فاصله موجب ورود گر و خاک به داخل می‌شود. به همین دلیل است که این درب به عنوان درب اصلی خانه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و بیشتر در قسمت لابی، کلوزت روم، حمام و غیره به کار می‌رود.

یکی دیگر از معایب درب پیوت، خطرناک بودن آن برای کودکان است. گیر کردن انگشتان کودک لای درب از جمله خطراتی است که ممکن است برای کودکان ایجاد شود.

درب پیوت

قیمت درب‌های پیوت:

برآورد هزینه و قیمت درب‌های پیوت با توجه به نوسانات موجود در بازار امکان پذیر نیست. به طور کلی عوامل بسیاری در تعیین قیمت این نوع از درب‌ها تاثیر گذارند. مهم ترین عامل نوع و جنس متریال مورد استفاده در ساخت درب است. سایر موارد مهم به شرح زیر است:

ابعاد و طرح درب

کیفیت متریال

نوع و برند یراق آلات

کیفیت یراق آلات

برای دریافت قیمت دقیق درب‌های لولا محوری می‌توانید با مشاوران ما در آسیا چوب تماس بگیرید تا در کوتاهترین زمان با کسب اطلاعات پروژه و نجام بررسی‌های لازم، برآورد دقیق تری از هزینه ساخت و اجرا درب‌های پیوت را در اختیار شما قرار دهند.

درب پیوت

نکاتی پیش از خرید و اجرای درب پیوت:

نکاتی که باید پیش از خرید و اجرای درب پیوت به آن‌ها توجه کرد را در ادامه بیان می‌کنیم.

توجه به جنس، دستگیره، طرح درب، اندازه آن و سیستم قفل

عدم وجود مانع در سر راه باز و بسته شدن درب و وجود فضای کافی

کیفیت متریال به کار رفته در ساخت و تولید درب

درب پیوت

سخن پایانی:

در این مقاله مزایا و معایب درب‌های پیوت را بررسی کردیم و دریافتیم که مزایای عمده آن می‌تواند پوشش دهنده معایب اندکش باشد و دلیل محکمی برای انتخاب این درب در فضاهای ما باشد.

می‌توانید در صورت نیاز به مشاوره، خرید و اجرای انواع درب‌های پیوت با کارشناسان ما در آسیا چوب تماس بگیرید.