شرکت تولیدی آسیا چوب با سرمایه بخش خصوصی در زمینه مبلمان و دکوراسیون داخلی فعالیت خود را آغاز کرده است . این شرکت با هدف تولید و ارائه خدمات مهندسی شده و با توجه به بهره گیری از مدیران متخصص و با تجربه در صنعت چوب و فلز، اساتید برتر و خبره دانشگاهی در صنعت چوب و مبلمان، کارشناسان مرتبط و کاربلد و هم چنین با مطالعه و انجام تحقیقات مداوم دست به شناخت نیاز مشتریان و خلاء بازار در این حوزه زده است.

بالا
انواع کمد دیواری

انواع کمد دیواری را بشناسیم

کمد دیواری از دیرباز در قالب صندوقچه و گنجه مورد استفاده قرا می‌گرفته است و امروزه به عنوان فضایی کارآمد در خانه‌های مدرن و کلاسیک طرفدارای زیادی دارد و این امکان را فراهم می‌آورد که از فضا حداکثر استفاده را ببریم. کمد دیواری در طرح و جنس‌های مختلفی قابل ساخت و اجرا هستند که در ادامه به بررسی هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم:

1. کمد ریلی:

کمد دیواری

اولین و پر فروش‌ترین مدل از کمد دیواری‌ها، مدل ریلی می‌باشد که برای تمامی فضاها به خصوص فضاهای کوچک مناسب هستند. زیرا برای باز و بسته شدن درب‌های آن نیازی به فضای اضافه نیست. این نوع از کمد دیواری‌ها اغلب در سبک مدرن و برای اتاق خواب‌ها طراحی و اجرا می‌شوند.

نکته قابل توجه در این کمد دیوای‌ها این است که اجرای آن در زیر پله و فضاهای دارای شیب امکان پذیر نیست.

کمد دیواری ریلی با توجه به سلیقه شما هم می‌تواند به صورت قاب دار و هم با درب آینه‌ای، شیشه‌ای و مات اجرا گردد.

2. کمد دیواری آینه‌ای:

یکی دیگر از انواع کمد دیواری، کمدهای آینه‌ای هستند که می‌توان در آن از ترکیب آینه به صورت عمودی با افقی با کمد استفاده کرد.

استفاده از اینه در کمد دیواری می‌تواند به بزرگتر نشان دادن اتاق‌های کوچک کمک کند و فضایی کاربردی و زیبا را ایجاد نماید.

آینه در کمد دیواری مدل‌های مختلفی دارد که یکی از انواع آن آینه‌های طرحدار است که فضای اتاق را از سادگی در می‌آورد. مدل دیگر آن آینه نواری است که موجب بلند تر دیده شدن کمد دیواری می‌شود.

 3. کمد دیواری شیشه ای:

کمد شیشه ای

کمد دیواری شیشه ای به صورت سفارشی و با توجه به نظر و سلیقه کارفرما ساخته و اجرا می‌گردد. این نوع از شیشه باید ضد خش و دارای استحکام بالا در برابر وزن و ضربه باشد. به عنوان درب در کمد دیواری نصب می‌شود و موجب جذابیت و خاص شدن کمد دیواری به دلیل نمایان بودن بخشی از فضای داخلی کمد می‌گردد. در این بخش می‌توان از شیشه‌های دودی و برنزی و یا شیشه‌های مات استفاده نمود.

4. کمد دیواری لولایی:

این نوع از کمد دیواری به صورت بازشو عادی اجرا می‌گردد و اغلب برای اتاق‌های بزرگ مناسب است زیرا با توجه به مکانیزم آن برای باز و بسته کردن درب‌ها به فضای بیشتری نیاز است.

5. کمد دیواری ترکیبی:

این مدل از کمد دیواری ترکیب دو نوع ریلی و لولایی است و مناسب کمدهای بزرگ با عمق زیاد است.

6. کمد دیواری بدون درب:

در این مدل از کمد دیواری که از نام آن هم مشخص است، دربی دیده نمی‌شود. این مدل از کمد دیواری بسیار مدرن و کاربردی است و ظاهر کمد را از آنچه فکر می‌کنیم جذاب تر می‌کند.

رنگ کمد دیواری:

رنگ کمد دیواری

رنگ کمد دیواری یکی از پر اهمیت ترین موارد انتخاب کمد دیواری است.  اهمیت این موضع در خانه‌های کوچک بیشتر به چشم می‌آید چرا که با انتخاب رنگ روشن می‌توانیم به بزرگتر دیده شدن فضا کمک کنیم. استفاده از رنگ سفید علاوه بر روشن و بزرگتر نشان دادن فضا امکان ست شدن با رنگ‌های دیگر را نیز به راحتی مهیا می‌سازد. رنگ مشکی نیز در دکوراسیون داخلی امروزه طرفداران زیادی دارد. استفاده از رنگ‌های خنثی مانند کرم، طوسی، دودی و … نیز می‌تواند به خلق فضایی جذاب و سرزنده بی انجامد.

انواع کمد دیواری از لحاظ جنس:

کمد دیواری فضایی است که به شما این اجازه را می‌دهد تا از حداقل فضا، حداکثر استفاده را ببرید. کمدهای دیواری در طرح‌ها و رنگ‌ها و با جنس‌های مختلفی ساخته و اجرا می‌شوند که سلیقه و نظر کارفرما تعیین کننده این آیتم‌ها است. انواع کمد دیواری از لحاظ جنس و متریال مصرفی شامل موارد زیر است:

1. کمد دیواری با چوب روسی:

استفاده از چوب روسی در ساخت کمد دیواری طرفداران زیادی دارد. چوب روسی از جمله چوب‌های پر مصرف در ساخت مصنوعات چوبی است. از این چوب معمولا برای قسمت‌هایی که در معرض دید نیستند مانند تقسیم بندی داخل کمد، قفسه بندی، ساخت بدنه یا قسمت‌هایی که به دیوار متصل می‌گردد استفاده می‌شود. وزن این چوب نسبتا سنگین بوده و مقاومت آن در برابر فشار متوسط است.

ساخت کمد دیواری با این نوع چوب هزینه سیار کمتی نسبت به سایر چوب‌ها دارد اما باید به این نکته توجه داشت که مقاومت چوب روسی در مقابل رطوبت بسیار کم است و استفاده از آن در شهرهای شمالی و فضاهای مرطوب مناسب نیست.

2. چوب راش:

استفاده از چوب راش در ساخت کمد دیواری به عنوان یکی از بهترین انواع چوب طرفداران خاص خود را دارد. این چوب در ساخت مصنوعات چوبی به دلیل استحکام بالا در برابر ضربه و فشار انتخاب هوشمندانه‌ای است. این نوع چوب در بدنه خود گره‌ها و طرح‌های زیبایی دارد. هزینه ساخت و اجرای کمد دیواری با این نوع چوب نسبت به سایر چوب‌ها کمی بالاتر خواهد بود.

3. چوب گردو:

اگر به دنبال ساخت کمد دیواری لوکس هستید و قیمت ساخت آن چندان مهم نیست، چوب گردو بهترین انتخاب به شمار می‌رود. چوب گردو یکی از گران ترین و زیباترین چوب‌هایی است که از آن برای ساخت مصنوعاتی مانند سرویس خواب، کمد ، مبلمان و غیره استفاده می‌شود. این چوب گره‌های طبیعی بسیار زیادی در ساختار خود دارد که شما را به اوج زیبایی در طبیعت خواهد برد. برش این چوب و کار کردن با آن معمولا در مقایسه با دیگر انواع کمد دیواری از نظر جنس سخت‌تر است، از این رو قیمت ساخت آن نیز علاوه بر قیمت بیشتر خود چوب، گران‌تر خواهد بود. این چوب ماندگاری بسیار بالایی در برابر عوامل فیزیکی، فشار و ضربه دارد و شما با انتخاب آن می‌توانید سال‌ها از کمد خود بدون هیچ مشکلی استفاده کنید.

این چوب در بازار در مقایسه با جنس‌های دیگر برای ساخت مصنوعات چوبی، عرضه کم‌تری دارد. این مساله نیز عامل دیگری برای قیمت بالای آن به شمار می‌رود. بنابراین اگر برای قیمت کمد محدودیت دارید، این گزینه از انواع کمد از نظر جنس، چندان برای شما گزینه مناسبی نخواهد بود.

4. ام دی اف:

کمد ام دی اف

ام دی اف از انواع پر طرفدار کمد دیواری می‌باشد که از تخته فیبری با چگالی پایین یا متوسط است که در ساخت مصنوعات چوبی بیش از متریال‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این متریال از ترکیب تکه‌های سخت و نرم چوب که حالت فیبری دارند با موم و رزین تولید می‌گردد و در نهایت با دستگاه پرس می‌شود.

ام دی اف دارای وزنه بالا و مقاومت متوسط رو به بالا است. از ام دی اف اغلب برای ساخت تقسیم بندی داخلی و بدنه کمد و کابینت آشپزخانه استفاده می‌شود. از نظر اقتصادی استفاده از ام دی اف در ساخت کمد دیواری مقرون به صرفه می‌باشد.

5. اچ دی اف

اچ دی اف تخته‌های فیبری با چگالی بالا می‌باشند که بر خلاف ام دی اف در ساخت آن‌ها از موم یا رزین استفاده نشده و در مرحله نهایی ساخت سطح رویی آن با ممبران و هایگلاس پوشانده می‌شود. از لحاظ مقاومت و زیبایی نسبت به ام دی اف بهتر بوده و از نظر اقتصادی نیز مناسب و مقرون به صرفه می‌باشد.  

6. ممبران:

کمد دیواری ممبران برای کسانی که به سبک کلاسیک علاقه‌مند هستند مناسب می‌باشد. مغز این نوع از کمد دیواری از جنس ام دی اف است که یک روکش پی وی سی روی آن پرس می‌گردد. استفاده از این روکش موجب ایجاد خاصیت ضد آبی برای این کمدها شده و مقاومت در برابر رطوبت را بالا می‌برد.

7. هایگلاس:

کمد هایگلاس

هایگلاس نوع دیگری از متریال مورد استفاده برای ساخت کمد دیواری است که بیشتر در سبک‌های مدرن و مینیمال مورد استفاده است. این نوع از کمد ظاهری شفاف و براق دارد و روکش آن به صورت صیقلی و صاف می‌باشد و دارای تنوع رنگی از روشن به تیره است.

کمد هایگلاس یک انتخاب هوشمندانه برای اتاق‌هایی با متراژ کم و نور کم است. زیرا شفاف بودن آن موجب انعکاس نور و ایجاد فضایی زیباتر و بزرگتر می‌شود.

8. لامی گلاس:

کمد دیواری از جنس لامی گلاس، زیر مجموعه ام دی اف است اما ضخامت آن نسبت به انواع دیگر بیشتر می‌باشد. این ضخامت به دلیل روکشی است که در انتها بر روی ام دی اف پرس می‌گردد. از لحاظ ظاهری لامی گلاس شبیه به آینه است و ممکن است با آینه اشتباه گرفته شود. این نوع از متریال دارای تنوع رنگی کمی است اما ماندگاری و قیمت آن نسبت به زیبایی و طول عمرش، مناسب است.

9. لترون یا ملامینه:

کمد دیواری ملامینه چند سالی است جایگاه خوبی در ساخت کمد دیواری و کابینت پیدا کرده است. لترون نیز مانند ام دی اف از خورده‌های خشک و نرم چوب در ترکیب با رزین تولید می‌گردد اما تراکم آن از ام دی اف کمتر است. تکه‌های درت چوب در ساختار لترون قابل مشاهده هستند و روکش آن از جنس ملامینه است. این جنس از کمد زیبایی ظاهری و مقاومت قابل قبولی دارد و هزینه ساخت و نصب آن مناسب خواهد بود.

10. پلی گلاس:

کمد دیواری پلی گلاس نیز زیر مجموعه ام دی اف است و تفاوت آن با ام دی اف در روکش مورد استفاده می‌باشد. روکش آن براق و از جنس پلکسی گلاس و پل استر می‌باشد و در مقایسه با هایگلاس شفاف تر و زیباتر است. مقاومت آن در مقابل رطوبت و فشار بسیار مناسب است و تنوع طرح و رنگ بالایی نیز دارد.

11. فلزی:

کمد دیواری فلزی در خانه‌هایی با معماری مدرن و مینیمال مورد استفاده است. این جنس از متریال به شما این امکان را می‌دهد تا فضایی خاص و مدرن را ایجاد نمایید. ماندگاری بالا و هزینه تمام شده نسبتا بالا از دیگر ویژگی‌های این مدل از کمد دیواری می‌باشد.

12. ترکیبی:

کمد دیوای ترکیبی به نوعی از طراحی کمد دیواری گفته می‌شود که در آن از ترکیب چند جنس مختلف استفاده می‌شود. به طور مثال می‌توان بدنه، درب یا تقسیم بندی داخلی را از متریال‌های مختلف انتخاب نمود.  

سخن پایانی:

داشتن کمد دیواری زیبا، کارآمد و مقاوم از ملزومات فضاهای مسکونی، اداری و … می‌باشد.  شرکت‌ آسیاچوب با بهره گیری از دانش و تخصص روز دنیا در زمینه طراحی، تولید، نصب و اجرای انواع کمد دیواری، کلوزت، کابینت و سایر مصنوعات چوبی آماده ارائه خدمات صفر تا صد با بهترین کیفیت و قیمت به شما عزیزان می‌باشد. برای دریافت مشاوره و بازدید از شوروم با شماره‌های ما تماس بگیرید.