شرکت تولیدی آسیا چوب با سرمایه بخش خصوصی در زمینه مبلمان و دکوراسیون داخلی فعالیت خود را آغاز کرده است . این شرکت با هدف تولید و ارائه خدمات مهندسی شده و با توجه به بهره گیری از مدیران متخصص و با تجربه در صنعت چوب و فلز، اساتید برتر و خبره دانشگاهی در صنعت چوب و مبلمان، کارشناسان مرتبط و کاربلد و هم چنین با مطالعه و انجام تحقیقات مداوم دست به شناخت نیاز مشتریان و خلاء بازار در این حوزه زده است.

بالا

کلوزت روم چیست؟ و چه ویژگی‌هایی دارد؟

واکینگ کلوزت یا کلوزت روم نام اتاق و فضایی است که دارای دراورها، قفسه‌ها و کمدهای مناسبی برای نگه داری لباس‌ها، کفش‌ها و غیره می‌باشد که معمولا دارای آیینه قدی برای چک کردن لباس‌ها و سایر اکسسوری‌ها بعد از پوشیدن آن‌ها و یک مبل (که معمولا در فضای وسط آن قرار می‌گیرد) برای راحت‌تر پوشیدن کفش‌ها است. در طراحی اغلب واحدهای مسکونی لوکس و مدرن کلوزت روم به عنوان یکی از فضاهای اصلی و مورد نیاز افراد در نظر گرفته می‌شود.
کاربرد کلوزت روم به منظور ایجاد محیطی محفوظ برای نگهداری و تعویض لباس با تمام لوازم مورد نیاز بوده که در کل استفاده، نگهداری و تعویض لباس را بسیار آسان می‌کند. غالباً کلوزت روم از تفکیک فضاهای مختلفی برای چیدمان وسایل شخصی و لباس‌های رسمی و قفسه‌های کفش تشکیل شده است که این امر کمک بسیاری به استفاده مفید و بهینه از فضای موجود کرده و جلوه خاص و زیبایی به اتاق مستر می بخشد. در بسیاری از این نوع فضاها میز توالت یا فضایی برای آرایش و خودآرایی در نظر گرفته می‌شود که این امر بسته به ابعاد کلوزت روم متغیر است.
نورپردازی مناسب در اتاق لباس یکی از اصلی‌ترین و مهمترین عناصر می‌باشد. زیرا معمولاً این گونه فضاها از نور طبیعی بهره‌مند نبوده و باید نورهای مصنوعی جایگزین آن‌ها شوند. میزان و مقدار روشنایی باید به گونه‌ای باشد که تمامی قسمت‌ها و رنگ لباس‌ها به بهترین شکل ممکن دیده و سایه‌های کمتری در آن ایجاد شود.

ویژگی های کلوزت روم

  • فضای اضافی باعث می‌شود تا درباره چیزهایی که احتمالا دیگر کاربردی ندارد تصمیم درست تری گرفت.
  • می‌توان 5 مدل لباس از یک لباس را داشت.
  • کاملا سازمان یافته است.
  • هدر رفت پول وجود ندارد و برای آن مدیریت بهتری صورت می‌گیرد.

جنس کمدها

کمدهای این بخش را بسته به سلیقه و بودجه مورد نظر می‌توان به ترتیب با متریال های ام دی اف روکش ملامینه، هایگلاس‌ براق، ممبران‌ روکش وکیوم و رنگ‌های پولیشی و پلی استر سفارش داد که هر یک طرفداران خود را دارند و این نکته را نباید فراموش کرد که رعایت هارمونی و سازگاری با کلیات دکوراسیون خانه باید رعایت گردد و در انتخاب نوع متریال و جنس بدنه‌ها و نمای خارجی از جنس مرتبط با سبک دلخواه استفاده کرد. هم چنین در زمان بازدید و اندازه برداری می توان از تجربه کارشناس مربوطه بهره کافی را برد و خطاهای احتمالی را به حداقل رساند. در خصوص صفحه جزیره مستقر در واکینگ کلوزت از صفحه کورین سفید استفاده شود که با رنگ درب و بدنه های کمد یکرنگ باشد و به خوبی با همدیگر ست شوند.

کلوزت

ابعاد کلوزت روم

هر خانه بر اساس متراژ و شرایط معماری می‌تواند فضایی را به کلوزت اختصاص دهد. در خانه های کوچک می‌تواند یک کمد بزرگ و در خانه‌های بزرگ میتواند به اندازه یک اتاق باشد.

اولین و مهمترین مسئله برای ساخت یک اتاق لباس در نظر گرفتن ابعاد آن می‌باشد. نام دیگر کلوزت روم واکینگ کلوزت، به معنی کمدی که بتوان در آن راه رفت است. بنابراین اگر فضای محدودی مانند یک اتاق خواب کوچک دارید، در نظر داشته باشید که وجود قفسه‌ها و کشوها در کلوزت روم می­‌تواند فضای در دسترس برای اتاق خواب را محدود کند. در این حالت بهتر است به فکر یک فضای جایگزین مانند کمد دیواری معمولی باشید.

  • بزرگ بودن فضای خانه مهم‌ترین پیش‌ نیاز طراحی اتاق لباس می‌باشد.

1)     وسایل و تجهیزات

کلوزت روم مانند هر فضای دیگری تجهیزات خاص خود را نیاز دارد تا بتواند کارآمدتر باشد. برخی از مهمترین تجهیزات لازم در اتاق لباس عبارتند از قفسه‌­ها کشو‌ها، آینه، مبل و میز آرایش، استفاده از اکسسوری‌های مخصوص در افزایش کارایی و زیبایی محیط تاثیر بسزایی خواهد داشت. بکارگیری اکسسوری باعث راحتی بیشتر و بهبود عملکرد در اتاق رختکن می‌گردد.

2)     قفسه و کشو

قفسه‌ها و کشو‌ها اصلی‌ترین قسمت یک کلوزت روم هستند. با کمک آن­ها می‌توانید فضاهایی متنوع برای تفکیک انواع پوشاک ایجاد کرد. مثلاً قفسه‌­ای برای کفش‌ها و لباس­‌ها و یک ویترین شیشه‌خور برای ساعت و اکسسوری‌های دیگر

نحوه قفسه بندی اتاق کلوزت و فضاسازی اهمیت ویژه‌ای دارد.

3)     انتخاب متریال مناسب

مهمترین چیزی که در انتخاب قفسه و کشوها باید به آن توجه کنید، کارایی آن­ها و حجم وسایل شما است. قبل از سفارش و خرید فضاهای تفکیک کننده، مشخص کنید که چه میزان فضا در اتاق لباس خود نیاز دارید؟ انتخاب نوع متریال برای کمد دیواری کلوزت روم تا حد زیادی به سبک مورد نظر شما بستگی دارد. اصولاً از چوب برای سبک کلاسیک و MDF برای سبک مدرن استفاده می‌شود.

  • مواد اولیه مصرفی در سبک کلاسیک چوب و در سبک مدرن MDF است.

4)     آینه کاری

هدف اصلی اتاق لباس این است که شما یک فضای اختصاصی برای تعویض لباس و آماده شدن در اختیار داشته و اتاق خواب از  به ‌هم‌ ریختگی مربوط به حاضر شدن دور بماند. یکی از مهم‌ترین المان‌هایی که برای چنین فضایی ضروری است، آینه‌هایی با ابعاد بزرگ و تمام قد است. آینه‌های قاب دار سبک سلطنتی با رنگ طلایی و آینه‌های مدرن با طراحی مینیمال گزینه‌هایی هستند که بیشتر معماران و طراحان داخلی در کارهای خود از آن‌ها استفاده می‌کنند و به آن‌ها علاقه مندند.

  • بهره‌گیری از آینه‌های قدی لوکس تکمیل کننده طراحی این فضا خواهند بود.

5)     انتخاب مبلمان

برای پوشیدن کفش و نشستن به مبلمانی راحت در اتاق لباس نیاز است. محل قرارگیری مبلمان بهتر است در قسمت مرکزی اتاق باشد به گونه‌ای که بتوان از تمامی نقاط کلوزت روم به مبلمان دسترسی داشت. در صورتیکه فضای زیادی برای این کار در اختیار نیست بهره گیری از چند پاف کوچک می‌تواند نیاز کاربر را رفع نماید.

  • بهترین نقطه برای استقرار مبل و صندلی نقاط مرکزی اتاق کلوزت است.

6)      آویز انواع لباس

همانطور که اشاره شد هدف اصلی طراحی اتاقی اختصاصی برای لباس، نظم بخشیدن به فضا و دکوراسیون خانه می‌باشد. برای این کار به تجهیزات نظم دهنده مانند انواع آویزهای مختلف برای قفسه‌­ها و دیوایدر برای کشوها نیاز است.

  • میز آرایش

بهره گیری از یک میز آرایش و آینه کنسول لوکس با ابعاد استاندارد، به هر چه بهتر شدن طراحی کمک شایانی خواهد کرد. به عبارتی میز آرایش نقش تکمیلی برای طراحی کلوزت روم دارد. انتخاب ابعاد مناسب برای میز آرایش نیز از موارد بسیار مهم است. در صورتیکه اندازه آن کوچک‌تر از نیاز باشد با کمبود جا برای قرار گرفتن وسایل مختلف روی میز مواجه می‌شوید. همچنین اگر ابعاد میز آرایش و آینه بزرگتر از حد معمول انتخاب گردد جاگیر شده و فضای زیادی را اشغال می‌کند.

  • باید در انتخاب سبک و نوع متریال و ابعاد میز آرایش دقت ویژه‌ای داشت.

8)     چیدمان دکوراسیون

حال که تمام تجهیزات و وسایل مورد نیاز اتاق لباس آماده است، وقت مناسبی است تا برای چیدمان داخلی آن نیز برنامه ­ریزی کرد. بهترین نوع چیدمان آن است که فضای بیشتری در وسط اتاق در اختیار قرار بگیرد و اتاق نیز بزرگتر دیده شود.

  • نوع چیدمان و مطابقت با اصول معماری، تفاوت بین یک کار متوسط و درجه یک را مشخص می‌کند.

9)      رنگ بندی

رنگی که برای کلوزت روم انتخاب می‌­شود باید با بقیه‌­ قسمت­‌های خانه هماهنگ باشد. رنگ­‌های انتخابی برای این فضا می­‌تواند رنگ‌­های روشن مثل سفید و کرم باشد یا از رنگ‌های براق مانند سیلور (نقره) و گلد (طلایی) باشد.

10)  نورپردازی مناسب

اهمیت نورپردازی در اتاق کلوزت اگر از نورپردازی اتاق خواب بیشتر نباشد کمتر نیز نیست. نور مناسب در انتخاب سریع‌تر و بهتر ترکیب لباس‌ها به شما کمک می‌کند. بسیار مهم است که نور به طوری باشد که رنگ لباس­‌ها همان گونه که هستند دیده شوند. در انتخاب نورپردازی مناسب برای اتاق کلوزت ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که در این فضا نور طبیعی وجود دارد یا خیر؟ باید دقت داشت که به اندازه کافی تجهیزات نورپردازی در اتاق وجود داشته باشد. این نورپردازی­‌ها باید قفسه­‌های لباس و محل پرو کردن لباس را به خوبی پوشش دهند. برای داشتن فضای پرنور، بهتر است از کمدهای دارای آینه‌ استفاده شود.

اتاق کلوزت

انتخاب رنگ مناسب کمد لباس کلوزت روم

از رنگ‌های مناسب که همخوانی خوبی دارند در کمدها استفاده نمایید. هماهنگی رنگ باعث زیبایی ظاهری کمد و ایجاد حس تعادل بصری می‌گردد. استفاده از رنگ طلایی انتخاب خوبی است. رنگ طلایی و رنگ ‌های جلا دار به جلوه فضا کمک می‌کند. انتخاب کمدهایی از جنس چوب و با رنگ طبیعی چوب نیز می‌تواند جلوه لوکسی به فضای کمد لباس ببخشد.

آینه در کمد لباس کلوزت روم

برای پر کردن فضاها و دیوارهای خالی از آینه استفاده کنید. یک آینه قدی یا یک آینه قاب‌دار انتخاب کنید. این باعث می‌شود اتاق بزرگتر دیده شود. هم چنین وجود آینه برای بررسی لباس‌ها و پوشش خود در اتاق لباس یک ضرورت محسوب می‌شود. برای داشتن کمدی لوکس و زیبا می‌توان در انتخاب قاب آینه مطابق با سبک فضا دقت بیشتری به خرج داد.

واکینگ کلوزت

انتخاب دستگیره کمد کلوزت روم

در انتخاب دستگیره‌‌های کمد دقت نمایید. دستگیره‌‌ها جز لوازم جانبی تزیینی برای کامل کردن فضای کمدها می‌باشند. با انتخاب دستگیره مناسب می‌توان شخصیت و سبک منحصر به فردی در فضا ایجاد نمود. دستگیره‌‌ها در قیمت‌‌های مختلف و با تنوع زیادی در بازار موجود هستند. اگر برای کاربرد رنگ طلایی و رنگ ‌های جلا دار تردید دارید می‌توانید از دستگیره‌هایی به این رنگ برای کمدها استفاده نمایید. این کار سبب جلوه بخشیدن به درب کمدها می‌گردد.

فضاهای داخلی و کشوها را سامان‌دهی و قفسه‌بندی کنید.

استفاده از مجموعه‌ای از کشوهای سفارشی در کمد روشی مناسب برای سامان‌دهی وسایل کوچک و ریز است. می‌توان بسته به عملکرد مورد نیاز ابعاد و اندازه‌های سفارشی را در اختیار تولید کننده قرار داد. در این حالت می‌توان در كمد لباس کلوزت روم خود کشوهایی مختلف برای قرار دادن اشیا و اکسسوری‌های مختلف داشت. به عنوان مثال کشوهایی قفسه‌بندی شده برای کراوات، جوراب‌، ساعت، عینک و یا جواهرات.

استفاده از صندلی و ایجاد مکان مناسب برای نشستن

بهتر است در اتاق لباس یک فضای نشستن در نظر گرفته شود. این کار موجب لوکس شدن فضای کمد می‌شود. این محل برای پوشیدن کفش‌ها نیز مناسب است. می‌توان بسته به بودجه و سبک انتخابی از پاف‌‌های مدرن و مبلمان لوکس استفاده نمود.

اتاق لباس

کاربرد کلوزت روم

برای همه ما جذاب است که از اتاق خواب خود دری به فضایی باز ­‌شود که سرتاسر آن قفسه و کشوهای متنوع باشد. لباس­‌ها­ در قفسه­‌‌ها و فضایی مجزا برای کفش، کمربند، شال، روسری و کراوات قرار بگیرد. این فضا دقیقاً همان چیزی است که بیشتر افرادی که به مد و پوشاک اهمیت می‌دهند به دنبال آن هستند. این فضا کلوزت روم یا اتاق لباس نامیده می‌شود. اینکه از چه سبکی برای طراحی کلوزت روم استفاده کنیم موضوعی است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

تعریف ساده کلوزت روم این است: اتاقی پر از کمد دیواری و آینه‌های قدی که برای پوشیدن لباس‌های مختلف و تست کردن آ‌ن‌ها با کیف، کفش، شال و روسری‌های مختلف استفاده می‌شود.

وقتی تعداد لباس‌های از یه حدی بیشتر می‌شود نمی‌توان آن‌ها را در کمد دیواری اتاق خواب یا دراور جای داد. در بهترین حالت اگر هم بتوان حجم زیاد لباس‌ها را به صورت متراکم و فشرده در کشو و کمد دیواری کوچک اتاق جای داد، حتماً لباس‌ها آسیب دیده و چروک می‌شوند. کلوزت روم دقیقاً برای پاسخ به این مشکل و با هدف دسته بندی حجم بالایی از لباس‌ به صورت منظم طراحی و اجرایی می‌گردد.

این فضا به حجم زیادی از وسایلی که هر روز با آن­ها سر و کار داریم نظم و سر و سامان می‌بخشد. شاید در ابتدا داشتن یک فضای مجزا برای لباس و کفش و اکسسوری غیر ضروری به نظر برسد، اما برای افرادی که اهل تجملات و مد هستند بسیار کاربردی و مفید می‌باشد. آراستگی و حفظ نظم محیط مهم‌ترین هدف طراحی اتاق کلوزت است.

مزایای کلوزت روم

مهمترین مزیت استفاده از کلوزت روم این است که همه‌ لباس‌ها، کفش‌ها و دیگر لوازم مورد نیاز در یک اتاق قرار داده می‌شوند و به راحتی می‌توان هر یک از آن‌ها را با یکدیگر امتحان و خود را در آینه‌های قدی تعبیه شده در کلوزت روم برانداز کرد.

  • همه لباس‌ها و وسایل مرتب و منظم در اتاق کلوزت نگهداری می‌شود و به راحتی می‌توان به همه آن‌ها دسترسی داشت.
  • استفاده از یک پاف یا نیمکت نرم در قسمت میانی فضای کلوزت موجب می‌گردد تا برای آماده شدن و کفش پوشیدن زمان بیشتری گذاشت و کمتر خسته شد.

کمد دیواری مناسب برای اتاق کلوزت

کمدها با توجه به نوع باز شدن درب به دو دسته­ لولایی و ریلی تقسیم می‌گردند. کمدهای لولایی از نظر اقتصادی مقرون ­به ­صرفه‌ترند اما برای استفاده در فضاهای کوچکی مانند کلوزت روم مناسب نیستند زیرا درب کمدهای لولایی به جلو باز شده و به فضای بیشتری برای باز و بسته شدن نیاز دارند. به همین دلیل کمدهای ریلی بهترین انتخاب برای کلوزت می‌باشند.

کمد دیواری

نکات انتخاب ریل برای کمد دیواری

ساختار درب این کمدهای ریلی به گونه‌­ای است که در زمان باز کردن درب‌ها فضای زیادی اشغال نمی‌شود. در انتخاب ریل برای کمد دیواری بهتر است کمی بیشتر هزینه کرد و از ریل‌های وارداتی با توان تحمل وزن بالا استفاده نمود زیرا در این حالت تمام وزن درب کمد را بجای لولا، درب‌ها تحمل می‌کنند. در مجموع درب‌های ریلی علاوه بر ظاهری لوکس، کارایی بهتری در کلوزت  روم دارند.

انواع متریال مصرفی در ساخت کمد

کمدهای کلوزت روم را می­‌توان با متریال‌های ام‌دی‌اف، چوب، هایگلاس‌های براق، ممبران‌های روکش وکیوم و رنگ‌های پولیشی و پلی‌استر انتخاب کرد. انتخاب آن با توجه به سلیقه، مقدار هزینه­ در نظر گرفته­ شده و دکوراسیون خانه­ می­‌تواند متفاوت باشد. برای صفحه جزیره، صفحه کورین سفید انتخاب مناسبی است زیرا با رنگ درب و بدنه‌های کمد به خوبی هماهنگ می‌­شود.

استفاده از شیشه در طراحی کلوزت روم

یکی از انواع کلوزت روم مناسب دکوراسیون مدرن و لوکس، کلوزت روم شیشه‌­ای می‌باشد. با توجه به سلیقه کاربر می‌­توان از کلوزت با شیشه شفاف و یا مات استفاده کرد که شیشه­­ مات فضایی نیمه محصور ایجاد می‌­نماید. کلوزت روم با درب کشویی نیز می‌­تواند برای اتاق خواب انتخاب ایده­‌آل و جذابی باشد و باعث راحتی در باز و بسته کردن درب کمد شود.

کلوزت روم

سخن آخر

کلوزت روم به عنوان بخشی مهم و اساسی در طراحی کاربری‌های مسکونی مدرن و لوکس مورد توجه طراحان و استفاده کنندگان می‌باشد. شرکت آسیاچوب برای داشتن کلوزت روم و کمد دیواری مدرن، زیبا و کارآمد، با بهره گیری از تکنولوژی روز طراحی و تجهیزات و متریال‌های متنوع و با کیفیت، آماده ارائه خدمات مشاوره و طراحی و اجرا به شما عزیزان می‌باشد.