شرکت تولیدی آسیا چوب با سرمایه بخش خصوصی در زمینه مبلمان و دکوراسیون داخلی فعالیت خود را آغاز کرده است . این شرکت با هدف تولید و ارائه خدمات مهندسی شده و با توجه به بهره گیری از مدیران متخصص و با تجربه در صنعت چوب و فلز، اساتید برتر و خبره دانشگاهی در صنعت چوب و مبلمان، کارشناسان مرتبط و کاربلد و هم چنین با مطالعه و انجام تحقیقات مداوم دست به شناخت نیاز مشتریان و خلاء بازار در این حوزه زده است.

بالا
اتاق کنفرانس

طراحی اتاق کنفرانس

اتاق کنفرانس به عنوان یکی از فضاهایی است که در هر سازمان و شرکتی اهمیت زیادی دارد چرا که جلسات مهمی در آن برگزار می‌شود و تصمیمات سرنوشت ساز و پر اهمیتی در آن گرفته می‌شود. دکوراسیون اداری اصولی و مناسب این فضا اثرات مثبتی در ارتقا سطح درآمد شرکت دارد. به همین دلیل طراحی اتاق کنفرانس استانداردها و ویژگی‌های خاص خود را دارد که باید فضایی ایده آل با استفاده از امکانات و تجهیزات به روز و مورد نیاز برای استفاده کنندگان باشد.

ویژگی فضای مطلوب در طراحی اتاق کنفرانس:

سالن کنفرانس باید به شکلی باشد که فضای کافی برای نشستن همه افراد حاضر در جلسه داشته باشد. به همین دلیل اغلب بهترین اتاق در شرکت را به این فضا اختصاص می‌دهند تا ابعاد فضا با تعداد افراد حاضر متناسب باشد. بهتر است این اتاق در فضایی باشد که کمترین رفت و آمد را داشته باشد.

طراحی این اتاق باید به گونه‌ای باشد تا افراد در جلسات طولانی مدت احساس خستگی نکنند و فضای کافی برای نشستن، عقب کشیدن صندلی‌ها، رفت و آمد، پذیرایی و یا حرکت داشته باشند.

ویژگی میز در طراحی اتاق کنفرانس:

میز کنفرانس اولین چیزی است که در فضای اتاق کنفرانس نظر مدعوین را به خود جلب می‌کند و نمادی از قدرت و شکوه سازمان می‌باشد. این میز در طرح ها و ابعاد متنوعی تولید می‌شود. آنچه در طراحی میز کنفرانس بسیار اهمیت دارد علاوه بر زیبایی توجه به راحتی و ابعاد مناسب آن است.

فضای مورد نیاز برای هر شخص مستقر در پشت میز کنفرانس بین 65 تا 70 سانتی متر است. در این حالت فضای کافی و مناسب حرکتی برای هر فرد وجود دارد. ارتفاع استاندارد میز کنفرانس 75 سانتی متر است که می‌توان از میز مدولار استفاده نمود تا قابلیت تنظیم بر اساس تعداد افراد استفاده کننده را داشته باشد.

میز کنفرانس گرد و بیضی مناسب جلساتی است که افراد با یکدیگر و به صورت رو در رو گفتگو می‌کنند. میز مستطیل و مربع برای زمانی مناسب تر است که یک نفر سخنرانی کرده و بقیه حضار شنونده هستند.

اگر فضای اتاق کنفرانس بزرگ باشد استفاده از میزهای یو شکل انتخاب مناسبی است، چرا که به میزبان اجازه پذیرایی و رفت و آمد راحت تر را می‌دهد.

ویژگی آکوستیک بودن اتاق کنفرانس:

واضح بودن و شفاف بودن صدا در سالن کنفرانس یک ویژگی مهم است. نصب پنل‌های آکوستیک در اتاق کنفرانس باعث جذب صداهای مزاحم شده و می‌تواند به بهتر شنیده شدن صداها کمک کند. ویژگی اصلی آکوستیک این است که صداهای بیرونی به داخلی و صداهای داخل به بیرون منتقل نمی‌شود و باعث افزایش تمرکز افراد می‌شود.

ویژگی صندلی اتاق کنفرانس:

انتخاب صندلی در اتاق کنفرانس یکی از مهم‌ترین بخش‌ها می‌باشد. استفاده از صندلی استاندارد و با کیفیت باعث ایجاد راحتی در استفاده کنندگان می‌شود و در جلسات طولانی از خستگی جلوگیری می‌کند. صندلی مدیر عامل نیز باید علاوه بر راحتی و کارایی، قدرت و زیبایی ویژه تری داشته باشد تا مرکز توجه و القا کننده خاص بودن باشد.

ویژگی رنگبندی اتاق کنفرانس:

رنگ در دکوراسیون فضای اداری امری مهم و پر اهمیت است. در اتاق کنفرانس نیز باید بین رنگ فضا و مبلمان مستقر شده در فضا هارمونی و هماهنگی وجود داشته باشد. به طوریکه بین رنگ دیوار، سقف و کفپوش و همچنین مبلمان موجود در فضا هماهنگی مناسبی باشد. در اتاق‌های کنفرانس با ابعاد کوچک بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده شود تا فضا بزرگ‌تر دیده شود.

ویژگی نورپردازی در اتاق کنفرانس:

سالن کنفرانس باید از نور کافی برخورداز باشد تا احساس کسلی را از بین ببرد و تحلیل انرژی را کاهش دهد. برای بهره گیری از نور طبیعی نیز می‌توان از پارتیشن‌های شیشه‌ای و رنگ‌های روشن در طراحی فضا بهره برد.

اگر نور طبیعی موجود در فضا کافی نباشد باید از سیستم نورپردازی مصنوعی استفاده کرد. سیستم نورپردازی باید به شکلی باشد که قابل تنظیم بوده و بتوان در صورت لزوم نور اتاق را کم یا زیاد نمود. چراغ‌های سقفی برای روشنایی عمومی مورد استفاده هستند. لامپ‌های LED برای برجسته کردن و جلب توجه نواحی خاص قابل استفاده هستند.  لامپ‌های دیواری هم برایروشنایی دیوار مناسب هستند.

ویژگی چیدمان مبلمان در اتاق کنفرانس:

نوع چیدمان میز و صندلی‌های اتاق کنفرانس باید پیش از خرید مبلمان تعیین شود. این چیدمان با توجه به فضای موجود به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود.

اگر این چیدمان به شکل نیم دایره انجام شود توجه را به یک نقه جلب می‌کند. در این حالت نقطه کور یا فضای پنهانی وجود نخواهد داشت و همه افراد در زاویه دید هستند. این سبک از چیدمان مناسب فضاهایی با کاربران کمت است و برای افتاد بیشتر از 50 نفر مناسب نیست.

از آنجایی که چیدمان مبلمان اتاق کنفرانس به شکل بیضی باعث مشارکت بهتر حضار می‌شود برای جلسات هیئت مدیره مناسب تر است. چیدمان به سبک کلاس درس به گونه‌ای است که میز و صندلی‌ها پشت سر هم چیده شده و یک نفر روبروی همه به سخنرانی می‌پردازد.

استفاده از نمایشگر در اتاق کنفرانس:

انتخاب نمایشگر مناسب در اتاق کنفرانس باید بر اساس ویژگی‌های فضای موجود باشد. محل قرارگیری آن نیز باید در جایی باشد تا همه حضار به راحتی به آن دید داشته باشند.

یک دیوار ویدئویی LED  بهترین و کاربردی‌ترین نمایشگر برای اتاق کنفرانس است که باعث می‌شود همه افراد تصویری واضح و شفاف مشاهده کنند.

به کارگیری تجهیزات در طراحی اتاق کنفرانس:

اتاق کنفرانس باید مجهز به تجهیزاتی چون پورت تلفن و دیتا، لبتاب، پرینتر، میکروفون و دستگاه فکس نیز باشد تا حین جلسه نیاز به ترک اتاق نباشد. برد‌های هوشمند یا وایت بردهای الکترونیکی از ملزومات یک اتاق کنفرانس مدرن و مجهز است تا اطلاعات به صورت فایل دیجیتال ذخیره گردد و نیاز به یادداشت برداری نباشد.

با توجه به اینکه گاهی ممکن است جلسات به صورت ویدئو کنفرانس با افرادی در خارج از شرکت برگزار شود، باید طراحی اتاق کنفرانس طبق استانداردهای طراحی و توسط متخصصان انجام شود تا تصویری مطلوب از سازمان در ذهن مخاطب هک کند.

سخن آخر:

در طراحی یک اتاق کنفرانس مناسب و مدرن باید ویژگی‌هایی مانند میز کنفرانس، تجهیزات سیستم صوتی و تصویری، نورپردازی، کیفیت صندلی‌ها، کفپوش، رنگبندی فضا، دیوارپوش و آکوستیک و غیره مورد توجه باشد. اتاق کنفرانس به عنوان یکی از بخش‌های مهم هر سازمان و شرکت، طراحی کارشناسانه و حرفه‌ای را میطلبد.

شرکت آسیاچوب با تکیه بر ایده‌های نو و با بهره گیری از طراحان و متخصصان مجرب در حیطه دکوراسیون داخلی، آماده مشاوره و همکاری با سازمان‌ها و شرکت‌ها جهت داشتن اتاق کنفرانسی درخور برند می‌باشد.

Write a Comment