شرکت تولیدی آسیا چوب با سرمایه بخش خصوصی در زمینه مبلمان و دکوراسیون داخلی فعالیت خود را آغاز کرده است . این شرکت با هدف تولید و ارائه خدمات مهندسی شده و با توجه به بهره گیری از مدیران متخصص و با تجربه در صنعت چوب و فلز، اساتید برتر و خبره دانشگاهی در صنعت چوب و مبلمان، کارشناسان مرتبط و کاربلد و هم چنین با مطالعه و انجام تحقیقات مداوم دست به شناخت نیاز مشتریان و خلاء بازار در این حوزه زده است.

بالا
سینک آشپزخانه

انواع سینک ظرفشویی در آشپزخانه

یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین لوازم موجود در آشپزخانه  به عنوان قلب هر خانه، که در جلوه بصری فضا نیز موثر است، سینک ظرفشویی است. بی اهمیتی در انتخاب آن می‌تواند باعث تحمیل مشکلات و هزینه‌های اضافه نیز شود.  از آنجایی که امروزه در بازار انواع مختلف و متنوعی از سینک‌ها موجود است، انتخاب مناسب‌ترین نوع آن کمی دشوار شده است. در این مقاله به بررسی انواع سینک‌ها و معرفی سینک مناسب برای هر فضا می‌پردازیم تا در این انتخاب شما را یاری دهیم.

انواع سینک ظرفشویی از نظر جنس و متریال:

با توجه به تولید انواع متنوعی از سینک ظرفشویی در بازار، باید در انتخاب این محصول به عوامل متخلفی توجه کرد تا انتخابی درست و مناسب داشت. توجه به متراژ آشپزخانه، میزان استفاده از آن در طول روز، سبک چیدمان و دکوراسیون فضای آشپزخانه و رنگ‌‌های موجود، از مواردی هستند که در زمان انتخاب سینک ظرفشویی باید مورد توجه باشند.

به طور کلی سینک‌های موجود در بازار مصرفی به شش دسته تقسیم بندی می‌شوند.

سینک استیل:

این نوع از سینک ظرفشویی با استفاده از استیل بدون آلیاژ و استیل ضد زنگ با ضخامت‌ها و عمق‌های متنوع ساخته می‌شود تا در برابر خط و خش مقاومت بالایی داشته باشد. در انواع مختلف یک لگنه، دو لگنه و حتی چند لگنه نیز موجود است.  از نظر قیمت، هزینه تمام شده این سینک نسب به بقیه جنس‌ها بسیار مناسب تر است و با سبک‌های مختلف دکوراسیون همخوانی بهتری دارد.

در نهایت آنچه موجب محبوبیت این نوع از سینک شده است، دوام بسیار بالا، عایق صدا، شستشوی آسان، قیمت مناسب، هماهنگی با انواع شیرآلات و ست شدن با رنگ‌بندی‌های مختلف و امکان تعویض راحت و آسان آن نسبت به سایر مدل‌ها می‌باشد.

سینک گرانیتی:

در ساخت این نوع سینک از خمیر سنگ، شیشه و فولاد استفاده می‌شود که باعث ایجاد ظاهری بسیار زیبا می‌گردد. سینک ظرفشویی گرانیتی در دو نوع با سطح ساده و صیقلی و سطحی با دانه‌های ریز تولید می‌شود. امکان ساخت این نوع از سینک در رنگ‌های متنوع وجود دارد اما باید به قیمت بالای آن نسب به سایرانواع سینک نیز واقف بود.

سینک شیشه‌ای:

از آنجایی که شیشه نمادی از زیبایی است و استفاده از آن در هر فضایی جذابیت را به نمایش می‌گذارد، از سینک ظرفشویی شیشه‌ای نیز در فضاهای بسیار لوکس و مجلل استفاده می‌گردد. در ساخت این محصول باید از شیشه سکوریت نشکن استفاده می‌شود که دوام و مقاومت بالایی دارد. این نوع سینک در بازار بسیار کم است زیرا پرس استیل به شیشه حساسیت زیادی دارد و شرکت‌های کمی ریسک تولید این محصول را قبول می‌کنند.

سینک سنگی:

سنگ مرر یکی از لوکس‌ترین متریال‌های مورد استفاده در صنعت ساختمان است. با توجه به زیبایی چشم‌نواز این متریال، استفاده از آن در سینک ظرفشویی می‌تواند فضایی جذاب و متفاوت را ایجاد کند. سینک با سنگ مرر بسیار گران قیمت خواهد بود و در هر سبک از دکوراسیونی قابل استفاده نیست.

سینک سرامیکی:

سینک ظرفشویی سرامیکی از دیگر انواع سینک‌های موجود در بازار و پرطرفدار است. این سینک در برابر خط و خش‌های احتمالی بسیار مقاوم بوده و به راحتی تنها با یک اسکاچ و مایع ظرفشویی برق افتاده و تمیز می‌شود. این محصول اغلب در رنگ‌های روشن تولید می‌شود. اما به دلیل اینکه در رنگ‌های تیره نیز ساخته می‌شود برای هر سلیقه و هر سبک از دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیمت سینک سرامیکی نزدیک به گرانیتی می‌باشد. از معایب این نوع از سینک می‌توان به شکننده بودنش اشاره کرد. چرا که احتمال دارد با هر ضربه ای شکسته و لب پر شود. در نصب آن نیز مهارت و تخصص ویژه‌ای نیاز است تا از آسیب دیدگی و لب پریدگی جلوگیری شود.

سینک کورین:

یکی دیگر از انواع سینک ظرفشویی کورین است که بسیار به گرانیت شبیه است و تشخیص این دو از هم، نیازمند تخصص ویژه ای است. پس اگر قصد خرید چنین سینکی را دارید حتما به فروشگاه‌های معتبر مراجعه نموده ویا با طراح و کابینت‌کار خود مشورت کنید.

سینک کورین دارای رنگبندی و طرح‌های متنوعی است. برای تمیز کردن آن نیاز به شوینده‌های قوی و خاصی نیست و تنها با یک اسفنج و مایع ظرفشویی لکه‌ها از بین می‌روند. این متریال در برابر باکتری‌ها و قارچ‌ها نیز مقاومت بالایی دارد.

جنس کورین نسبت به گرانیت از مقاومت کمتری در برابر خط و خش برخوردار است. براق بودن کرین به مرور زمان از بین رفته و کدر می‌شود. در مواجهه با حرارت بالا آسیب می‌بیند و اثرات سوختگی روی آن باقی می‌ماند و به سادگی لک می‌شود.

ویژگی‌های سینک استیل و گرانیتی:

سینک استیل به این دلیل که از استیل ضد زنگ ساخته شده است نسبت به سینک گرانیتی مقاومت و استحکام بالاتری دارد. اما زیبایی و جلوه‌گری سینک گرانیتی با سینک استیل قابل قیاس نیست.

علاوه بر جنس سینک ظرفشویی بر اساس شیوه نصب نیز به دو دسته تقسیم ‌شود:

سینک ظرفشویی توکار:

این سینک در داخل کابینت و سنگ و با استفاده از بست‌هایی متصل می‌شود.

سینک ظرفشویی روکار:

این نوع از سینک به کابینت و سنگ نیازی نداشته و به صورت مجزا نصب می‌گردد. زیرا پشت سینک به دیوار متصل شده و اغلب برای کابینت‌های چوبی مناسب است. زیرا آن به اطراف نفوذ نکرده و باعث خرابی نمی‌شود.

سینک ظرفشویی زیرکار:

در نصب این نوع از سینک ظرفشویی، کابینت برش خورده و سینک از زیر کابینت نصب می‌گردد که اغلب برای کابینت‌های سنگی مناسب است.

سینک هوشمند:

یکی از بروزترین امکانات اشپزخانه‌های هوشمند استفاده از سینک هوشمند استو ااین سینک باعث صرفه جویی در مصرف آب می‌شود زیرا نیاز به لمس شیر آب ندارد و با وجود سنسورهایی در قسمت پایینی، باعث ثبت و ارائه گزارش از میزان آب مصرفی می‌شود. این سینک می‌تواند نقش یک دستیار آشپزخانه را بازی کند و کارها را آسان تر و کم زمان تر کند. فرآیند شستشو و خشک کردن مواد غذایی را بدون تغییر در ظکل ظاهری انجام می‌دهد.

کلام آخر:

اندازه سینک شما به ابعاد فضای شما و سلیقیتان بستگی دارد. در هنگارم خرید به عواملی چون مدل و قیمت توجه داشته باشید تا بتوانید با توجه به نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید. 

در زمان نب نیز از افراد متخصص و حرفه‌ای استفاده کنید تا از شکستگی، خرابی و آسیب دیدن کابینت‌ها جلوگیری کنید.

تیم متخصص آسیاچوب با بهره‌گیری از طراحان حرفه‌ای و با تجربه شما را در رسیدن به آشپزخانه‌ای زیبا و کارآمد با انتخاب بهترین اکسسوری‌ها و سینک متناسب با سلیقه وفضای شما یاری می‌دهد. برای داشتن مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.