شرکت تولیدی آسیا چوب با سرمایه بخش خصوصی در زمینه مبلمان و دکوراسیون داخلی فعالیت خود را آغاز کرده است . این شرکت با هدف تولید و ارائه خدمات مهندسی شده و با توجه به بهره گیری از مدیران متخصص و با تجربه در صنعت چوب و فلز، اساتید برتر و خبره دانشگاهی در صنعت چوب و مبلمان، کارشناسان مرتبط و کاربلد و هم چنین با مطالعه و انجام تحقیقات مداوم دست به شناخت نیاز مشتریان و خلاء بازار در این حوزه زده است.

بالا
پارتیشن اداری

پارتیشن اداری چیست؟

به طور کلی پارتیشن به معنای جداسازی و قسمت بندی می‌باشد. با استفاده از پارتیشن می‌توان از فضای مورد نظر بهترین استفاده را برد. به عنوان مثال در فضاهای بزرگ می‌توان با استفاده از این تکنیک، فضاهای متعدد با عملکردهای مختلف ایجاد نمود. از پارتیشن بندی در انواع فضاهای اداری، مسکونی و غیره استفاده می‌شود. هر سیستمی که بتواند فضا را تقسیم بندی کند پارتیشن می‌نامند.

پارتیشن چیست؟

انواع پارتیشن

1- پارتیشن اداری

2- پارتیشن دکوراتیو و خانگی

پارتیشن اداری چیست؟

پارتیشن اداری

پارتیشن اداری یکی از ابزارهایی است که شرایط کاری مناسبی را در محیط‍‌های باز برای بهینه سازی فضا و بالا بردن راندمان کاری ایجاد می‌کند. از پارتیشن اداری چوبی یا شیشه‌ای برای بهبود و افزایش ارتباط و فضای کاری مناسب استفاده می‌شود.

در فضاهایی با متراژ کم استفاده از پارتیشن ها برای تقسیم بندی فضا و استفاده بهینه از آن ها بسیار کارآمد و هوشمندانه است.

علاوه بر آن پارتیشن بندی بر راندمان کاری کارمندان تاثیرگار است و محیطی جذاب تر، متفاوت تر و کارآمد تر را ایجاد می‌کند و موجب کاهش و کنترل انتقال صدا نیز می‌شود. این پارتیشن‌ها با ایجاد حریم خصوصی برای کارمندان، باعث ایجاد راحتی در محیط کار می‌شوند و به مرتب سازی فضا کمک می‌کنند.

به طور کلی جداسازی فضاهای ورودی از دیگر فضاها، پنهان کردن برخی قسمت‌ها، تقسیم بندی فضاهای بزرگ و … از کاربردهای اصلی پارتیشن اداری می‌باشد.

امروزه راندمان کاری کارمندان در ادارات با توجه به فضای کار و نوع دکوراسیون آن نیز مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد. برای هر فرد هیچ چیز به اندازه محیطی که در آن کار می‌کند دارای اهمیت نیست. پارتیشن اداری راهکاری برای چیدمان فضاها به بهترین نحو و با بیشترین کارایی می‌باشد تا علاوه بر اتلاف فضا، محیط کاری بهتر و بهینه تری را نیز برای کارمندان ایجاد نماید.

به طور کلی نصب پارتیشن باید به گونه‌ای انجام شود که حریم خصوصی ایجاد کره و محیطی آرام و بدون سر و صدا را برای فعالیت‌ها ایجاد نماید. نکاتی مانند تعمیر و نگهداری و غیره نیز باید در استفاده و اجرای پارتیشن مد نظر قرار گیرد.

مزایای پارتیشن اداری

یکی از مهم‌ترین مزایای پارتیشن اداری ایجاد حریم خصوصی است که باعث ایجاد احساس مثبت در محیط کار می‌شود. پارتیشن با جداسازی فضاها و کنترل سر و صدا باعث افزایش راندمان کارمندان می‌شود. قیمت مناسب و مقرون به صرفه بودن و ایجاد فضایی مجزا برای نگهداری وسایل و چیدمان از دیگر مزیت‌های استفاده از پارتیشن می‌باشد. علاوه بر این نکات، جنبه دکوراتیو نیز دارد و جلوه بصری زیبایی را در محیط اداری ایجاد می‌کند.

اصول طراحی پارتیشن اداری

پارتیشن شیشه ای

طراحی پارتیشن اداری با توجه به نکات خاصی که دارد باید توسط متخصص با مهارت انجام شود تا از بروز مشکلات در بلند مدت جلوگیری شود. در زمان طراحی پارتیشن می‌توان از رنگ‌های متناسب با مبلمان مورد استفاده در فضا استفاده نمود، فضای کافی برای استقرار و چیدمان کمدها و قفسه‌ها و مبلمان در نظر گرفت و همچنین برای تامین نور کافی فضا، از بازشوها و شیشه در پارتیشن استفاده نمود.

طراحی پارتیشن با توجه به هر فضا عملکرد خاصی دارد. به عنوان مثال اگر در فضا نیاز به سکوت و تمرکز وجود دارد باید تمهیدات عایق بندی در نظر گرفته شود. جلوگیری از اتلاف انرژی نیز از مسائل بسیار مهم در طراحی پارتیشن است. در فضاهای اداری پارتیشن می‌تواند به صورت یک سره تک جداره اجرا گردد و دو دیوار روبروی هم را به صورت یکپارچه به هم متصل کند. توجه به این نکات در حین طراحی و اجرا نیازمند مهارت و تجربه کافی توسط پیمانکار می‌باشد که شرکت اسیا چوب با تجربه چندین ساله در زمینه تجهیز فضاهای اداری به پارتیشن و مبلمان مورد نیاز، با بهره گیری از نیروی متخصص و جوان و دستگاه‌ها و تکنولوژی روز دنیا در خدمت شما می‌باشد.

پارتیشن علاوه بر ایجاد زیبایی در طراحی دکوراسیون داخلی اداری نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. پارتیشن‌های اداری می‌توانند تاثیر بسزایی در دکوراسیون داخلی شرکت و محل کار داشته باشند. این نوع پارتیشن معمولا برای حفظ آرامش و نظم فضا با دسترسی بالا برای کارمندان و همچنین کنترل بهتر آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و با هزینه مناسب و قابلیت جابجایی انتخاب مناسبی برای فضاهای اداری است. در طراحی پارتیشن اداری می‌توان از چوب، شیشه و فلز استفاده نمود. هر کدام از این متریال‌ها با توجه به نیاز و کاربرد آن در فضا انتخاب و اجرا می‌گردند.

پارتیشن خانگی

پارتیشن خانگی

پارتیشن دکوراتیو خانه موما در فضاهای کوچک که قابلیت جداسازی محیط و داشتن فضاهای مجزا با دیوار کشی مهیا نیست مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این در خانه‌های بزرگ نیز که نیاز به جداسازی بخشی از قسمت‌ها مانند پذیرایی و نشیمن از یکدیگر است می‌تواند کاربردی باشد. این نوع از پارتیشن بهترین انتخاب برای جداسازی و تغییر دکوراسیون ساختمان می‌باشد. استفاده از جداکننده‌های زیبا و کاربردی و تکنیک‌های شفاف سازی، رنگ بندی‌های متناسب با نیاز، مصالح متنوع، المان‌های بصری، شومینه و آکواریوم، گیاهان طبیعی و نحوه قرارگیری و تعامل بین مبلمان موجود در فضا، می‌تواند علاوه بر بالا بردن ارزش عملکردی فضای زندگی، بر آسایش محیطی افراد نیز تاثیرگذار باشد. بنابر این می‌توان گفت که پارتیشن‌های دکوراتیو نقش زیادی در ایجاد فضاهای خصوصی دارند.

انواع پارتیشن از نظر امکان جابجایی:

پارتیشن متحرک

پارتین‌ها از نظر نوع عملکرد و قابلیت جابه جاییشان به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند:

1. پارتیشن ثابت: این نوع پارتیشن ب روی زمین پیچ و مهره و نصب می‌گردد. ارتفاع برخی از آن‌ها بلند است و به سقف متصل می‌گردد و ارتفاع برخی دیگر کوتاه است.

2. پارتیشن متحرک: پارتیشن متحرک که به پارتیشن شناور نیز معروف است، قابل جابجایی می‌باشد و میتوان محل استقرار آن را طبق دکوراسیون مد نظر تغییر داد. این نوع از پارتیشن حول محور ریلی سقف یا کف حرکت می‌کند و از آن در فضاهایی که قصد تفکیک دو فضا به صورت موقت وجود دارد استفاده می‌شود. پارتیشن اداری ترکیبی که از ام دی اف و آلومینیوم و شیشه در ساخت آن استفاده می‌شود، نوع دیگری از جداکننده‌های سبک است که قابلیت پیاده سازی و حمل و ایجاد تغییرات را به راحتی فراهم می‌کند. پارتیشن دو جداره با ضخامت 13 سانت با استفاده از ام دی اف 16 میل درجه یک با نوار PVC لبه‌های MDF به منظور جلوگیری از نفوذ رطوبت اجرا می‌شود.

انواع پارتیشن بر اساس متریال:

در ساخت پارتیشن‌های اداری از متریال‌های متنوعی استفاده می‌شود که بسته به نوع مواد به کار رفته در آن نامگذاری می‌شوند.

1. پارتیشن شیشه‌ای:

پارتیشن شیشه ای

در ساخت این پارتیشن از شیشه استفاده می‌شود که می‌تواند از دو نوع شیشه مات یا شیشه معمولی باشد. طراحی منحصر به فرد و امکان نصب سریع و راحت این نوع از پارتیشن آن را متمایز و خاص کرده است. پارتیشن شیشه‌ای می‌تواند دو جداره و متحرک باشد.

2. پارتیشن MDF:

پارتیشن چوبی

این نوع از پارتیشن دارای قاب ام دی اف است و از ایر انواع پارتیشن از نظر هزینه مقرون به صرفه‌تر می‌باشد و می‌تواند در رنگ‌های مختلف با روکش‌های متنوع تولید و اجرا شود. پارتیشن ام دی اف از نظر زن نیز نسبتا سبک می‌باشد.

3. پارتیشن PVC:

استفاده از چوب به خصوص چوب راش در پارتیشن‌ها به زیبایی بصری فضا می‌افزاید. نوع PVC این محصول از لحاظ قیمت و وزن شرایط بهتری دارد. تمیز کردن آن نیز ساده است و با استفاده از یک دستمال مرطوب به راحتی تمیز می‌گردد. این نوع از پارتیشن می‌تواند فضایی انعطاف پذیر برای کار و مطالعه و سایر فعالیت‌ها ایجاد می‌کند.

4. پارتیشن شیشه و MDF

5. پارتیشنMDF  با پروفیل آلومینیومی

6. پارتیشن شیشه‌ای با پروفیل آلومینیومی

پارتیشن‌هایی که از فریم الومینیومی ساخته می‌شوند به این نام معروف هستند. این نوع پارتیشن را می‌توان با متریال‌های دیگر ترکیب نمود. به عنوان مثال شیشه سکوریت یا ام دی اف و کرکره و غیره می‌تواند زیبایی این پارتیشن‌ها را اضافه کند. فریم این نوع پارتیشن با آلومینیوم ساخته شده و جداره ام دی افی یا شیشه‌ای به تکمیل آن کمک می‌کند. به دلیل وجود الومینیوم در فریم آن، از نظر وزن سبک بوده و استحکام بالایی دارد و در برابر رطوبت و تغییرات دمایی مقاوم است و قابل بازیافت نیز می‌باشد.

پارتیشن‌های اداری از نظر تعداد جداره به دو دسته تقسیم می‌شوند.

1. پارتیشن تک جداره:

این نوع از پارتیشن به شکل قاب‌هایی یک تکه یا استاده هستند. وزن آن‌ها نسبتا سبک است و به راحتی قابل جابه جایی هستند. پارتیشن تک جداره ظاهری ساده دارد و نسبت به پارتیشن دو جداره تنوع کمتری دارد اما از نظر قیمت نسبت به آن ارزان‌تر است. در این نوع پارتیشن استفاده از اکسسوری‌هایی چون کرکره مرسوم نیست.

2. پارتیشن دو جداره:

در پارتیشن دو جداره بای نگه داشتن پارتیشن ستونی در نظر گرفته نمی‌شود. زیرا این پارتیشن به اندازه کافی مقاوم بوده و استحکام آن باعث استقرار درست بر روی زمین می‌گردد. در این نوع از پارتیشن می‌توان از پرده کرکره در فضای بین شیشه‌ها استفاده کرد. یکی از مزیت‌های پارتیشن دو جداره عبور کابل‌های شبکه و سیستم از قسمت‌هایی از پارتیشن است. پارتیشن‌های دو جداره هزینه‌ای در حدود دو برابر پارتیشن‌های تک جداره دارند. اصلی ترین وظیفه و مهم‌ترین ویژگی پارتیشن دو جداره ایجاد عایق صوتی در فضاست.

نکات مهم طراحی پارتیشن اداری:

پارتیشن دو جداره

آنچه که در طراحی پارتیشن‌ها بسیار حائز اهمیت است، شناخت نیاز، موقعیت و هدف از پارتایشن‌بندی فضاست. توجه به نکاتی چون کاربردی بودن پارتیشن در زمان طراحی پارتیشن اداری مهم و ضروری است. باید بدانید هدف از پارتیشن بندی ایجاد عایق صوتی است یا صرفا برای جداسازی فضاها از آن استفاده می‌کنید.

متخصصان و طراحان ما در آسیاچوب آماده ارائه مشاوره و طراحی و اجرا در زمینه انواع پارتیشن خانگی و اداری می‌باشند. در صورت نیاز با ما تماس بگیرید.